۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
آشنایی جامع با ویژگی‌های ورق گالوانیزه برش خورده و رولی مناسب

آشنایی جامع با ویژگی‌های ورق گالوانیزه برش خورده و رولی مناسب

انواع ورق گالوانیزه یکی از پر مصرف ترین ورق‌های فلزی در صنایع مختلف هستند که به صورت برش خورده و رولی به بازار عرضه می‌شوند.

به گزارش بازار، انواع ورق گالوانیزه یکی از پر مصرف ترین ورق‌های فلزی در صنایع مختلف هستند که به صورت برش خورده و رولی به بازار عرضه می‌شوند. در هنگام خرید بسیار مهم است که با توجه به کاربری مورد نظرتان، مناسب ترین نوع ورق گالوانیزه و همچنین مناسب‌ترین قیمت ورق گالوانیزه برش خورده و رولی را انتخاب کنید تا محصول مناسبی برای پروژه شما باشد.

ورق گالوانیزه چه نوع ورقی است؟

قبل از آن که به بررسی ویژگی‌های یک ورق گالوانیزه مناسب بپردازیم، ابتدا  باید بدانید که ورق گالوانیزه چیست؟ آهن و فولادهای آلیاژی  یکی از پرمصرف ترین و مهم ترین مواد اولیه در بسیاری از صنایع هستند. اما به دلیل زنگ زدگی و خوردگی ممکن است به راحتی مقاومت خود را از دست بدهند. به همین دلیل انسان‌ها همیشه به دنبال راهکاری برای مقاوم کردن آهن بوده‌اند.

یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین روش‌ها برای محافظت از آهن، روش گالوانیزه کردن است. ورق گالوانیزه، ورق آهنی یا فولادی است که پوششی از فلز روی، بر سطح آن قرار داده شده است. عوامل زیادی بر کیفیت ورق گالوانیزه تاثیرگذار هستند که در ادامه برخی از آنها بررسی خواهیم نمود.

ویژگی‌ ورق گالوانیزه برش خورده  و رولی مناسب

برای اطمینان از مناسب بودن ورق گالوانیزه برش خورده یا رولی، ویژگی‌هایی وجود دارد که باید آنها را بررسی نمایید. برخی از آنها عبارت‌ند از:

روش تولید ورق گالوانیزه برش خورده و رولی

ورق‌های گالوانیزه به دو روش گرم و سرد تولید می‌شوند. در روش گرم، ورق وارد حوضچه ای از مواد مذاب می‌شود و لایه ای از روی به طور مساوی تمام سطوح آن را پوشش می‌دهد. ضخامت پوشش روی در این روش معمولا بیشتر است و همچنین پیوندی شیمیایی بین روی و ورق آهنی در سطح به وجود می‌آید.

روش دیگر تولید ورق گالوانیزه، استفاده از محلول  الکترولیت است که به آن روش گالوانیزه سرد نیز گفته می‌شود. در این روش می‌توان ضخامت روی بر سطح ورق را کنترل کرد که منجر به بهینه سازی و کاهش هزینه‌ها می‌شود.

ویژگی‌ ظاهری ورق گالوانیزه برش خورده و رولی

شکل ظاهری ورق گالوانیزه علاوه بر ویژگی‌های زیبایی شناسی، نشان دهنده کیفیت تولید آن نیز می‌باشد. سطح ورق گالوانیزه برش خورده و رولی باید صیقلی و شفاف باشد و  نباید چروک، موج در لبه، لکه سیاه، لکه زرد یا سفیدک‌زدگی در سطح آن وجود داشته باشد.

همچنین با توجه به سرعت سرد شدن و کیفیت مواد اولیه ای که برای گالوانیزه کردن ورق استفاده می‌شود ممکن است در سطح ورق گالوانیزه اشکالی به وجود آید که به آنها اسپنگل یا گل گالوانیزه گفته می‌شود. با توجه به شکل اسپنگل، ورق‌های گالوانیزه به سه دسته تقسیم می‌شوند: ورق گالوانیزه صاف یا بدون گل،  ورق گالوانیزه گل‌ریز، ورق  گالوانیزه گل‌درشت . توجه داشته باشید در هنگام استفاده از ورق پایه فولادی مشترک، هر چه اندازه اسپنگل‌ها کوچکتر باشد و سطح ورق براق تر باشد، کیفیت ورق گالوانیزه بهتر است.

آشنایی جامع با ویژگی‌های ورق گالوانیزه برش خورده و رولی مناسب

میزان پوشش روی ورق گالوانیزه برش خورده و رولی

برای تعیین ضخامت پوشش روی بهتر است به کاربری ورق گالوانیزه توجه داشته باشید. به عنوان مثال ورق گالوانیزه ای که برای مخازن اسیدی به کار برده می‌شود نیاز به پوشش روی ضخیم تری دارد، نسبت به ورقی که برای تولید مخازن آب به کار برده می‌شود.

همچنین توجه داشته باشید که ضخامت پوشش روی ورق گالوانیزه با توجه به روش تولید و کارخانه تولید کننده متفاوت است. پوشش ورق‌های گالوانیزه در تولید داخل ایران حدوداً ۸۰ الی ۱۵۰ گرم بر مترمربع و در ورق‌های وارداتی ۱۶۰ الی ۲۷۵ گرم بر مترمربع است.

تولیدکننده ورق گالوانیزه برش خورده و رولی

کارخانه‌های تولید کننده ورق گالوانیزه برش خورده و رولی از روش‌ها و استانداردهای مختلفی برای تولید این نوع ورق استفاده می‌کنند. به همین علت تولید کننده ورق گالوانیزه نیز یکی از عوامل تعیین کننده کیفیت آن، محسوب می‌شود.

در بازار ایران علاوه بر ورق‌های گالوانیزه وارداتی، شرکت‌های زیادی ورق گالوانیزه را به دو شکل برش خورده و رولی تولید می‌کنند. در بین تمام ورق‌های  موجود در بازار کیفیت ورق گالوانیزه فولاد مبارکه و کاشان از بقیه بهتر است و به همین دلیل قیمت آنها نیز بالاتر است.

تفاوت ویژگی‌های ورق گالوانیزه برش خورده و رولی

همانطور که گفته شد، ورق‌های گالوانیزه به دو صورت برش خورده و رولی تولید می‌شوند. ورق‌ها گالوانیزه رولی در عرض‌های ۱۰۰۰ و ۱۲۵۰ میلیمتر با ضخامت‌های مختلف تولید و عرضه می‌شود.  ورق‌های گالوانیزه برش خورده یا شیتی نیز در ابعاد مشخص با ضخامت‌هایی  از ۰.۲ میلیمتر تا ۱۵ میلیمتر تولید شده و به بازار عرضه می‌شوند. بسیاری از ویژگی‌های ورق‌های گالوانیزه برش خورده و رولی مشابه یکدیگر است. اما به علت کاربردهای مختلفی که دارند و با توجه به درخواست مشتری به شکل‌ها و ابعاد مختلفی به بازار عرضه می‌شوند.

کار با ورق گالوانیزه برش خورده بسیار آسان تر است و این ورق‌ها مشکلات مرتبط با کویل را ندارند. در عین حال ورق‌های گالوانیزه برش خورده قیمت بیشتری نسبت به ورق‌های گالوانیزه رولی دارند و انبار کردن و نگهداری از آنها سخت تر است.  به همین  جهت توصیه می‌شود با توجه به مزایا و معایب ورق‌های گالوانیزه برش خورده و رولی، مناسب ترین نوع را انتخاب نمایید.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که بعد از برش ورق گالوانیزه در ابعاد دلخواه، مقاطع برش خورده دیگر گالوانیزه نیستند. جهت جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی لازم است این مقاطع مجدد گالوانیزه شوند.

خرید آنلاین ورق گالوانیزه برش خورده و رولی

با توجه به تولیدکنندگان متعدد و مختلف ورق گالوانیزه و اهمیت این محصول، بسیار مهم است که از مراکزی معتبر اقدام به خرید ورق گالوانیزه به صورت برش خورده و رولی کنید. شما با مراجعه به سایت فروش آنلاین این مراکز معتبر مانند پیوان می‌توانید برای خرید و مشاهده قیمت روز ورق گالوانیزه برش خورده و رولی تولید شده در کارخانه‌های مختلف و وارداتی را مشاهده و با یکدیگر مقایسه کنید. در نهایت، با کمک کارشناسان خبره شرکت خریدی بهتر و به‌صرفه تر را  تجربه کنید.

کد خبر: ۱۸۳٬۹۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha