۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
بندرلنگه قطب ترانزیت خودرو و کانتینرهای یخچالی کشور است
معاون بنادر و دریانوردی هرمزگان:

بندرلنگه قطب ترانزیت خودرو و کانتینرهای یخچالی کشور است

بندرعباس- معاون اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: غرب هرمزگان دارای پرترافیک‌ترین مرز دریایی بوده و امروز بندرلنگه نیز یکی از بنادر مهم و قطب ترانزیتی کشور است.

به گزارش بازار، محمود صابری، با اشاره به سبقه تاریخی بندرلنگه در تجارت دریایی و دریانوردی اظهار کرد: زندگی و معیشت مردمان بندرلنگه از دیرباز تاکنون با دریانوردی، بازرگانی و صیادی عجین بوده و این شهرستان به عنوان مرکز بنادر غرب هرمزگان مرکز مهم فعالیت‌های تجاری ایران است که خوشبختانه دریانوردانش همچنان به پیشه دریانوردی و تجارت مشغول‌ هستند.

وی نقش استان هرمزگان در بخش دریایی و دریانوردی را با توجه به گستردگی سواحل آن و برخورداری ۲ هزار و ۲۳۸ کیلومتر مرز دریایی بسیار مهم و استراتژیک توصیف کرد و بیان کرد: اختصاص ۵۰ درصد مبادلات بازرگانی دریایی در هرمزگان، تردد بیش از ۹هزار فروند شناور و پهلوگیری سه هزار و ۵۰۰ شناور کوچک و بزرگ در آبهای حاکمیتی این استان همه نشان‌دهنده جایگاه بازرگانی و اقتصادی آن در سطح ملی و بین‌المللی است.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، وجود ۱۵۶ پست اسکله در بنادر استان، اختصاص ۶۰ درصد سهم صادرات و ۷۰درصد ترانزیت کشور و تامین ۸۰ درصد درآمد بیمه بنادر کشور را از دیگر مزیت‌ها و جایگاه استان هرمزگان در حوزه حمل و نقل دریایی برشمرد.

کد خبر: ۱۸۳٬۹۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha