۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
فاز دوم کارخانه فروآلیاژ دامغان ساخته می‌شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

فاز دوم کارخانه فروآلیاژ دامغان ساخته می‌شود

دامغان- بندرآبادی، فرماندار دامغان با بیان اینکه فاز اول کارخانه فروآلیاژ دامغان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی افتتاح شده است، گفت: بهره‌برداری از فاز دوم نیز با تسهیلات بانکی، در دستور کار قرار دارد.

مهدی بندرآبادی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه طی نشستی با حضور بانک های عامل، مدیران ذی ربط و مسئولان دولتی، مشکلات فروآلیاژ دامغان مورد رسیدگی قرار گرفت، ابراز کرد: فاز اول این مجموعه با سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره برداری رسیده و در شرف صدور پروانه بهره برداری است.

وی با بیان اینکه فاز دوم این مجموعه نیز ساخته و راه اندازی می‌شود، تاکید کرد: با مشارکت بانک تجارت عملیات اجرایی فاز دوم فروآلیاژ دامغان آغاز شده و تکمیل آن می‌تواند در توسعه اقتصادی و همچنین اشتغال منطقه بسیار اهمیت داشته باشد.

فرماندار دامغان با بیان اینکه طبق بررسی کارشناسی تا سقف ۲۸۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار فروآلیاژ دامغان قرار خواهد گرفت، تاکید کرد: این تسهیلات از محل سفر رئیس جمهوری است که در دستور کار بانک قرار دارد.

طبق بررسی کارشناسی تا سقف ۲۸۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار فروآلیاژ دامغان قرار خواهد گرفت

بندرآبادی با بیان اینکه بانک تجارت در نخستین فرصت طی بررسی وضعیت و شرایط تسهیلات بانکی را پرداخت خواهد کرد، گفت: امیدواریم فاز دوم این مجموعه به زودی ایجاد شود چرا که مجموعه فروآلیاژ دامغان در پایان راه اندازی دو فاز، مجموعاً اشتغال ۵۰۰ نفر را فراهم می کند.

وی با بیان اینکه فاز اول کارخانه فروآلیاژ با ظرفیت سالانه ۵۰ هزار تن تولید فروسیلیس راه اندازی شده است، تاکید کرد: در صورتی که مشکلات مالی این مجموعه با تسهیلات بانکی حل شود، شاهد افزایش حجم تولید در فاز دوم خواهیم بود.

فرماندار دامغان در پاسخ به این سوال که روند تسهیلات بانکی به فروآلیاژ دامغان در چه مرحله ای است، گفت: دریافت مستندات و ضمانتنامه صورت گرفته و بانک در حال بررسی مستندات در کمیسیون تسهیلات خود است و امیدواریم به زودی این تسهیلات در اختیار مجموعه قرار گیرد.

به گزارش بازار فروسیلیس در بخش های مختلف صنعت، تولید قطعات فولادی، تولید چدن های آلیاژی، متالوژی، ریخته گری و ده‌ها مزیت دیگر کاربرد داشته و از جمله نیازهای مهم کشورمان محسوب می شود.

کد خبر: ۱۸۳٬۹۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha