۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۴
طلا همچنان در مسیر افزایش هفتگی
با وجود کاهش قیمت روز جمعه جریان دارد

طلا همچنان در مسیر افزایش هفتگی

در حالی که امیدواری سرمایه گذاران به بازگشایی اقتصادی در کشورهای مختلف جهان افزایش یافته است قیمت طلا روز جمعه کاهش داشت و از بالاترین رقم حدود ۲ هفته اخیر فاصله گرفته، با این حال ادامه موج اقدامات محرک اقتصادی کشورهای جهان سبب شد تا طلا همچنان در مسیر افزایش هفتگی باقی بماند.

به گزارش بازار، در حالی که امیدواری سرمایه گذاران به بازگشایی اقتصادی در کشورهای مختلف جهان افزایش یافته است قیمت طلا روز جمعه کاهش داشت و از بالاترین رقم حدود ۲ هفته اخیر فاصله گرفته، با این حال ادامه موج اقدامات محرک اقتصادی کشورهای جهان سبب شد تا طلا همچنان در مسیر افزایش هفتگی باقی بماند.

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۷۸ درصد کاهش به ۱۷۰۲ دلار و ۷۰ سنت رسید. قیمت طلا در اوایل معاملات دیروز به بالاترین رقم از ۲۷ آوریل یعنی ۱۷۲۲ دلار و ۵۶ سنت رسیده بود. قیمت طلا در این هفته حدود ۰.۳ درصد رشد را تجربه کرد. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی بازار آمریکا برای تحویل در ماه ژوئن هم در پایان معاملات دیروز با ۰.۶۹ درصد کاهش به ۱۷۱۳ دلار و ۹۰ سنت رسید.

انتشار آمارهای بازار کار آمریکا که اندکی بهتر از انتظار تحلیلگران بود سبب شد تا قیمت طلا در روز جمعه شاهد کاهش باشد. دیروز وزارت کار آمریکا اعلام کرد در ماه آوریل ۲۰.۵ میلیون نفر از کار بیکار شده اند در حالی که تحلیلگران انتظار بیکار شدن ۲۲ میلیون نفر را داشتند. همچنین نرخ بیکاری امریکا به ۱۴.۷ درصد رسید در حالی که فعالان بازار انتظار داشتند این رقم به ۱۶ درصد برسد.

انتشار آمارهای اندکی بهتر از حد انتظار از بازار کار آمریکا سبب شد تا شاخص های بورس وال استریت شاهد رشد باشد و در مسیر ثبت اولین رشد هفتگی در طی ۳ هفته گذشته قرا بگیرد.  سرمایه گذاران امیدوارند با بازگشایی کسب و کارها زنجیره های عرضه در کشورهای مختلف به وضعیت عادی برگردد و هزینه کرد مصرف کنندگان مجددا احیا شود.

اما به گفته تای وونگ، تحلیلگر بازار طلا در موسسه بی ام او، عامل اصلی تقویت هفتگی قیمت طلا صفر بودن نرخ بهره در آمریکا، تزریق قابل توجه نقدینگی به اقتصادهای ملی از سوی دولت ها و نگرانی های عمیق در مورد موج دوم شیوع کروناست که موجب شده چشم انداز قیمت طلا در میان مدت همچنان افزایشی باقی بماند.

کد خبر: ۱۸٬۳۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha