۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۱
صادرات میعانات گازی به صفر می‌رسد| تامین روزانه ۷۰۰ هزار بشکه برای تولید بنزین
با احداث ۴ پالایشگاه جدید در پارس جنوبی؛

صادرات میعانات گازی به صفر می‌رسد| تامین روزانه ۷۰۰ هزار بشکه برای تولید بنزین

بوشهر- اسدی مدیر عامل پارس جنوبی از احداث ۴ پالایشگاه جدید میعانات گازی خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این پالایشگاه‌ها، صادرات میعانات گازی به صفر می‌رسد و ۷۰۰ هزار بشکه برای تولید بنزین تامین می‌شود.

سخاوت اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: امسال در حوزه تولید و فرآورش گاز و میعانات گازی در پارس جنوبی، اقدامات مهمی انجام شده و امیدوارم با توان متخصصان داخلی به اهداف از پیش تعیین شده برسیم.

وی افزود: در شرایط کنونی، پایداری تولید گاز یک مساله اساسی برای پارس جنوبی است و با توجه به افت فشار مخزن در منطقه، اجرای طرح‌های فشارافزایی به منظور جلوگیری از افت فشار ضروری است.

مدیر عامل منطقه ویژه پارس جنوبی خاطر نشان کرد: اکنون روزانه بالغ بر ۷۰ درصد گاز کشور در این منطقه تولید می‌شود و علاوه بر آن، تولیدات پتروشیمی و همچنین میعانات گازی نیز روز به روز افزایش می‌یابد.

اسدی تصریح کرد: در شرایط کنونی روزانه بیش از ۴۰۰ هزار بشکه میعانات گازی در پالایشگاه‌های منطقه پارس تولید و به منظور تولید بنزین به پالایشگاه ستاره خلیج فارس ارسال می‌شود.

وی از احداث ۴ پالایشگاه میعانات گازی در پارس جنوبی خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این پالایشگاه‌ها، صادرات میعانات گازی به صفر می‌رسد و تمام تولیدات میعانات گازی برای ساخت بنزین و سایر فرآورده‌ها در داخل کشور مصرف می‌شود.

اسدی یادآور شد: پالایشگاه‌های جدید با ظرفیت روزانه ۳۰۰ هزار بشکه میعانات گازی احداث خواهند شد و با ۴۰۰ هزار بشکه تولیدی فعلی، روزانه ۷۰۰ هزار بشکه میعانات گازی برای تولید بنزین و سایر فرآورده‌ها صرف می‌شود.

کد خبر: ۱۸۳٬۸۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha