۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۷
وضعیت سرمایه‌گذاری خارجی در قم مناسب نیست| رتبه بیست و هفتم قم در تورم
در شورای اداری قم مطرح شد؛

وضعیت سرمایه‌گذاری خارجی در قم مناسب نیست| رتبه بیست و هفتم قم در تورم

قم- حجت الاسلام ذوالنور، نماینده مردم قم در خانه ملت با بیان اینکه در قم مهم‌ترین محور توسعه باید توریسم زیارتی باشد، گفت: وضعیت سرمایه‌گذاری خارجی در قم مناسب نیست.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت‌الاسلام‌ مجتبی ذوالنور امروز پنج‌شنبه در جلسه شورای اداری استان قم که در سالن جلسات کرامت استانداری قم برگزار شد، ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی روز گذشته و حمله به شاهچراغ، اظهار کرد: در استان قم مشکل خاصی ازنظر هماهنگی‌ها نداریم و مجلس و مجموعه دولت هماهنگ و همراه هستند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در استان قم مهم‌ترین محور توسعه باید توریسم زیارتی باشد، عنوان کرد: متأسفانه زیرساخت‌های استان جوابگوی این موضوع نیست.

وی با تأکید بر اینکه ظرفیتی که باید به فعلیت برسد تا استان قم از آن بهره‌مند شود، وجود ندارد، خاطرنشان کرد: متأسفانه توجه دستگاه‌های ذی‌ربط که باید در مرکزیت و در سطح ملی باشند رخ نمی‌دهد.

ذوالنور با اشاره به اینکه از حیث آمایش سرزمینی در کشور دچار مشکلاتی هستیم، تصریح کرد: این برنامه آمایش از مرکزیت کشور رعایت نمی‌شود و به همین دلیل در استان قم نیز برخی از صنایع در سال‌های آینده مشکل‌ساز خواهند شد.

وی با بیان اینکه از بیش از ۱۰۰ کشور در قم طلبه و زائر داریم، یادآور شد: به همین دلیل شاهد حضور سفیران کشورهای مختلف در قم نیز هستیم.

نماینده مردم قم در خانه ملت ادامه داد: زمینه‌های سرمایه‌گذاری خارجی خوبی در قم وجود دارد ولی متأسفانه تکلیف این سرمایه‌گذاران خارجی مشخص نبوده و عملاً سرمایه‌گذاری خارجی در کشور و استان قم روی هوا است.

وی با اشاره به اینکه هیچ سامانی در کشور برای این موضوع وجود ندارد، اذعان کرد: باید یک سازمان محور و مسئول باشد و تمام استعلامات و مجوزات را همین سازمان کسب کند تا سرمایه‌گذاران خارجی دچار سردرگمی نشوند.

حجت الاسلام ذوالنور با تأکید بر اینکه توقع از دولت انقلابی این است که تغییرات محسوسی ایجاد کند، ابراز کرد: مهم‌ترین مشکل کشور بحث اقتصادی است که بر تمام عرصه‌ها تأثیرگذار بوده و لازم است در این عرصه شاهد تحولاتی باشیم.

وی اضافه کرد: فضای مجازی، مشکلات اقتصادی و القای حس عدم پیشرفت عوامل اغتشاشات اخیر بودند و تا زمانی که این عوامل رفع نشود باید منتظر تکرار این حرکت‌ها باشیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید شاهد تحولات جدی در سطح کشور باشیم، اظهار داشت: در حوزه اقتصادی پرش‌های قیمتی و تکان‌های خردکننده مشکل‌ساز هستند و جواب قانع‌کننده برای مردم نیز نداریم، چراکه بسیاری از اقدامات پیشگیرانه انجام‌نشده است.

وی با بیان اینکه نیازمند یک اقدام جهادی در این زمینه هستیم و بدنه مجلس آمادگی لازم برای همکاری در این موضوعات را دارد، مطرح کرد: همان‌طور که در دوران دفاع مقدس پیروز شدیم امیدواریم در جنگ اقتصادی نیز ما پیروز میدان باشیم.

بسیاری از مسائل استان با واگذاری اختیارات حداقلی قابل‌حل است

استاندار قم نیز با تأکید بر اینکه برخی از مسائل داخل استان را با همکاری و همراهی و با اختیارات حداقلی می‌توانیم رفع کنیم، عنوان کرد: امیدواریم با اقداماتی که در سطح ملی انجام می‌شود و افزایش اختیارات مسئولین استانی شاهد حل بیش‌تر مشکلات مردم باشیم.

سید محمدتقی شاهچراغی ضمن عرض تسلیت به خانواده شهدای حادثه تروریستی شب گذشته در شیراز، اظهار کرد: برخی در کشور به بهانه اغتشاشات بدنبال ایجاد ناامنی در کشور هستند که نتیجه چنین رفتاری اقدامات تروریستی دیشب است.

وی در ادامه با تاکید بر هوشیاری دستگاه های انتظامی نظامی و امنیتی استان و نظارت بیشتر بر اماکن عمومی گفت: در راستای حفظ امنیت پایدار و ارتقا آمادگی نیروهای انتظامی و امنیتی برنامه ریزی مناسبی شده تا از بروز حوادث امنیتی احتمالی پیشگیری شود.

بانک‌های خصوصی پاسخگویی هیچ‌کسی نیستند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم نیز در این جلسه با اشاره به اینکه وضعیت قم در تورم رتبه خوبی در کشور دارد، افزود: رتبه تورم شهری قم در کشور بیست و هفتم و رتبه تورم نقطه‌ای قم در کشور بیست و چهارم کشور است.

محسن امیدیان با بیان اینکه شاهد بروز اتفاقات مطلوبی در استان هستیم، عنوان کرد: در ارائه تسهیلات تبصره ماده ۱۸ با هدف کمک به طرح‌های توسعه‌ای اشتغال آفرین در رتبه چهاردهم کشوری هستیم.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته هماهنگی ارکان دولتی با همکاری بخش خصوصی در تحقق وعده‌های دولت شکل‌گرفته است.

معاون استاندار قم از طرح دولت برای حمایت از اشتغال خرد و خانگی و تشکیل ۵۰۰ بازارچه در سطح کشور یاد کرد و گفت: وضعیت قوانین و آئین‌نامه‌ها شرایط خاصی دارد که مسیر تصمیم‌گیری را وارد دالان پرپیچ‌وخم کرده و مراحل تصمیم‌گیری را مختل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ آئین‌نامه و دستورالعمل داریم که دولت باید بدنبال رفع موانع آن‌ها باشد، گفت: متأسفانه سطح تصمیم‌گیری در استان نازل است و برای برخی از موارد نیازمند تصمیمات ملی هستیم به همین دلیل شاهد اختلال در روند تصمیم گیری هستیم.

امیدیان در ادامه با تاکید بر نقش بانکها در تامین سرمایه درگردش واحدهای تولیدی و ارائه تسهیلات به به بخش تولید گفت: بانک‌های خصوصی در وضعیت اقتصاد امروز مسئله جدی‌ای هستند که باید به آن‌ها رسیدگی شود.

وی افزود: پاشنه‌های آشیل جدی اقتصاد امروز بانک‌های خصوصی هستند که نه از کسی تمکین می‌کنند و نه پاسخگویی خوبی به بانک مرکزی دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم در پایان تصریح کرد: این بانک‌ها نه‌تنها از منابع در راستای برنامه‌های دولت استفاده نمی‌کنند بلکه گاها در جبهه مقابل استفاده خواهند کرد.

کد خبر: ۱۸۳٬۷۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha