۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴
منابع مالی کشور به سه بخش صنعت، مسکن و کشاورزی هدایت شود
وزیر امور اقتصادی و دارایی:

منابع مالی کشور به سه بخش صنعت، مسکن و کشاورزی هدایت شود

اصفهان - خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی سه بخش صنعت، مسکن و کشاورزی را مهم و حیاتی برای کشور دانست و گفت: باید منابع مالی کشور به سوی این سه حوزه هدایت شود.

به گزارش خبرنگار بازار، سیداحسان خاندوزی عصر پنج شنبه در شورای هماهنگی بانک‌های استان اصفهان با اشاره به برخی از اقدامات و فعالیت های انحرافاتی در نظام بانکی کشور طی سالهای گذشته اظهار داشت: این موضوع باعث شده است که مشکلات زیادی برای مردم به خصوص تولیدکنندگان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه توقع بر حل این انحرافات مطالبه مردم و دلسوزان نظام است، ابراز داشت: در این بین باید با یک روش برنامه ریزی شده باید تصمیمات را به واحدها تفویض کرد.

وزیر اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه پیشتر بسیاری از اعتبارات بانکها به شکل غیرهدفمند هزینه می شده است، تصریح کرد: این باعث شده بود که اعطای تسهیلات به جای اینکه بر اساس ضوابط باشد بر اساس ضریب نفوذ بخش های مختلف صنعتی باشد.

وی با بیان اینکه اعطای تسهیلات باید بر اساس منافع ملی باشد، گفت: باید در اختصاص بودجه ها و مسائل مربوط به مالیات و بیمه بر اساس عدالت اجتماعی باشد.

عدالت منطقه‌ای سیاست اصلی وزارت اقتصاد

خاندوزی با اشاره به اینکه عدالت منطقه ای سیاست اصلی وزارت اقتصاد در دوره جدید است، افزود: مشکلات بانکی ایجاد شده برای تولیدکنندگان به این دلیل است که مقیاس اقتصادی برای آنها ایجاد نشده است.

وی با اشاره به اینکه مشکلات اقتصادی و تورم از جمله مهمترین مشکلات مردم است، تاکید کرد: بانک مرکزی برای کنترل توهم برنامه مشخصی دارد که از آن جمله می توان گفت برای کنترل نقدینگی از ابتدای سال محدودیت پرداخت تسهیلات و امکان افزایش ترازنامه بانکی را در نظر گرفته است.

وزیر اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه به دنبال افزایش اختیارات بانک‌ها در استان‌های مختلف کشور هستیم، گفت: از ابتدای امسال این موضوع ابلاغ شده است که برای جلوگیری از هرگونه انحرافی نباید نظارت ها را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه شفاف سازی مورد تاکید وزارت اقتصادی و دارایی است، خاطرنشان کرد: این موضوع باعث می شود تا هزینه تخلفات افزایش یابد و از این رو می توان گفت منفعت این موضوع در نهایت به مردم می رسد.

هدایت منابع مالی کشور به سه بخش صنعت، مسکن و کشاورزی

خاندوزی سه بخش صنعت، مسکن و کشاورزی را مهم و حیاتی برای کشور دانست و خاطرنشان کرد: باید منابع مالی کشور به سوی این سه حوزه هدایت شود.

کد خبر: ۱۸۳٬۷۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha