۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۴
طلب ۱۶۰ میلیارد تومانی شرکت مترو تهران از محل فروش اوراق مشارکت

طلب ۱۶۰ میلیارد تومانی شرکت مترو تهران از محل فروش اوراق مشارکت

مدیرعامل شرکت مترو تهران از طلب ۱۶۰ میلیارد تومانی شرکت مترو تهران از محل فروش اوراق مشارکت سال‌های گذشته خبر داد.

به گزارش بازار، مسعود درستی گفت: از سال ۱۳۹۴ طرح‌های توسعه‌ای شرکت مترو تهران به سبب بهره‌مندی از پول اوراق قرضه اسلامی (اوراق مشارکت) تا حدودی پشتوانه بهتری از نظر تامین منابع مالی پیداکردند و این روند تا به امروز با فراز و نشیب‌هایی ادامه داشته است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران افزود: گرچه مساله دریافت تضامین پرداخت اصل و سود وجوه ناشی از فروش اوراق مشارکت و نحوه قبول تعهدات بین شهرداری کلانشهرها و دولت در اکثر سال‌ها مطرح بوده است، اما با این حال در ۷ سال گذشته، پول حاصل از انتشار و عرضه اوراق مشارکت به یکی از منابع تامین مخارج طرح‌های توسعه‌ای شبکه حمل و نقل عمومی در شهرهای بزرگ کشور تبدیل شده است.

مسعود درستی در ادامه با اشاره به مطالبات شرکت مترو تهران از محل فروش اوراق مشارکت سال‌های گذشته گفت: برای سال ۱۴۰۰ سهم مترو از اوراق مشارکت حمل ونقل عمومی پایتخت ۱۵۰۰ میلیارد تومان بوده که مهر در ۲ قسط مبلغ ۵۰۰ میلیاردتومان آن دریافت شد، مابقی پول اوراق مشارکت سال ۱۴۰۰ به تدریج و تا پایان سال جاری در چند قسط به حساب شرکت مترو تهران واریز می‌شود.

مدیرعامل شرکت مترو تهران افزود: از سال ۱۳۹۸ که بانک رفاه کارگران عاملیت فروش هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت را برعهده داشت، مبلغ ۱۱۹ میلیارد تومان به حساب شهرداری واریز نشده و این در حالی است که بیش از ۳ سال است بانک سود ۱۸ درصد اوراق را از شهرداری تهران دریافت کرده و البته اصل این ۱۱۹ میلیارد تومان هم در حساب‌های بانک رفاه باقی است.

مسعود درستی افزود: ازطرف دیگر مبلغی در حدود ۴۱ میلیارد تومان هم از پول اوراق مشارکت سال ۱۳۹۹ دریافت نداشته‌ایم و با این حساب در مجموع ۱۶۰ میلیارد تومان از محل فروش اوراق مشارکت سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ طلبکار هستیم که تزریق آن به طرح‌های توسعه‌ای شرکت مترو، درشرایط فعلی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

کد خبر: ۱۸۳٬۷۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha