۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
واحد بخار نیروگاه هریس با دستور رئیس جمهور به بهره برداری رسید

واحد بخار نیروگاه هریس با دستور رئیس جمهور به بهره برداری رسید

تبریز- رئیس جمهور از طریق ویدئوکنفرانسی واحد بخار ۱۸۰ مگاواتی هریس را به بهره‌برداری رساند.

به گزارش بازار، رسول اسماعیل‌زاده مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان گفت: واحد بخار نیروگاه سیکل‌ترکیبی هریس به ظرفیت ۱۸۰ مگاوات امروز به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی در مراسم افتتاح این طرح ها، حجم سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای ساخت پروژه‌های یاد شده را ۲۳ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: برای نخستین بار در کشور یکهزار مگاوات واحد نیروگاهی حرارتی به بهره‌برداری می رسد و با افتتاح واحدهای بخار یاد شده سالانه بیش از یک میلیارد مترمکعب در مصرف سوخت صرفه‌جویی خواهد شد.

عبدالرسول پیشاهنگ با بیان اینکه این طرح‌ها با همت و توان نیروهای متخصص داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان و سازنده نیروگاه ایرانی انجام شده است، گفت: با بهره‌برداری از این ۶ طرح در مجموع ۱۰۲۶ مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور افزوده خواهد شد.

وی افزود: افتتاح چهار واحد بخار یاد شده سالانه بیش از یک میلیارد مترمکعب صرفه‌جویی در مصرف سوخت را به همراه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم با افزایش ۶ هزار مگاواتی تولید برق در یک‌سال، رکورد افزایش ظرفیت تولید برق طی یک‌سال را بر جای گذاشت.

در حال حاضر ظرفیت نصب شده نیروگاهی کل کشور ۸۹ هزار ۳۶۵ مگاوات ‌است که سهم نیروگاه‌های حرارتی ۷۲ هزار و ۶۱۴ مگاوات (۲/۸۱درصد)، برق‌آبی ۱۲ هزار و ۸۷ مگاوات (۶/۱۳درصد)، اتمی هزار و ۲۰ مگاوات (۱/۱ درصد)، و تولید پراکنده و تجدیدپذیر و دیزلی ۳ هزار و ۶۴۴ مگاوات (۱/۴ درصد) می‌باشد.

کد خبر: ۱۸۳٬۷۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha