۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۲
ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به حل مشکل بیکاری کمک می‌کند| ایجاد ۱۴ هزار شغل طی سه سال در استان همدان
بازار گزارش می‌دهد؛

ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به حل مشکل بیکاری کمک می‌کند| ایجاد ۱۴ هزار شغل طی سه سال در استان همدان

همدان- ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان همدان طی تفاهم نامه سه ساله ای که با استانداری به امضا رسانده تحقق ۱۴ هزار فرصت شغلی را هدف قرار داده که تاکنون موفقیت هایی در این مسیر کسب کرده است.

بازار؛ گروه استان‌ها: همدان از ظرفیت ‌های بسیاری در حوزه های کشاورزی، اقتصادی، تجاری، خدماتی و گردشگری برای حرکت به سمت توسعه برخوردار است و باید این ظرفیت ها مورد توجه نهادهای ملی قرار گیرد.

در این میان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به عنوان یکی از مجموعه‌های موفق و اثرگذار در زمینه انجام پروژه های بزرگ در حوزه های مختلف با رویکرد محرومیت زدایی فعال است ضمن اینکه مردم انتظار دارند این مجموعه با اجرای پروژه های تحول آفرین به رونق تولید و اشتغال استان نیز کمک کند.

گفتگو با مسولان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان همدان گویای انجام اقدامات قابل توجهی است که در گفتگو با معاون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) استان همدان به ذذکر برخی از این موارد پرداخته شده است.

تفاهم‌نامه سه‌ساله بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و استانداری همدان سال گذشته منعقد شد و در یک سال گذشته قسمت‌هایی از این تفاهم‌نامه دوجانبه اجرایی شده است

معاون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) استان همدان در همین راستا با اشاره به فعالیت‌های این ستاد در سال جاری با یادآوری اینکه تفاهم‌نامه سه‌ساله بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و استانداری همدان سال گذشته منعقد شد و در یک سال گذشته قسمت‌هایی از این تفاهم‌نامه دوجانبه اجرایی شده است، گفت: مبلغ این تفاهم‌نامه حدود دو هزار و ۲۱۸ میلیارد تومان است که هدف از آن ایجاد ۱۴ هزار فرصت شغلی است.

ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به حل مشکل بیکاری کمک می‌کند| ایجاد ۱۴ هزار شغل طی سه سال در استان همدان

علی چهاردولی بابیان اینکه این ستاد در استان همدان تفاهم‌نامه‌هایی را با دانشگاه علوم پزشکی، بوعلی سینا و مدیریت پارک‌های علم و فناوری امضا کرده از سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیارد تومانی در بخش پزشکی خبر داد و گفت: طرح اسانس گیری از گیاهان گشنیز، سیر، موسیر و رازیانه در دست اجرا است.

۱۵۰ میلیارد تومان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته‌شده و در این راستا تفاهم‌نامه‌هایی منعقدشده ضمن اینکه مرکز فناوری داروهای گیاهی همدان با سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیارد تومانی در ماه آینده افتتاح می‌شود

چهاردولی بیان کرد: ۱۵۰ میلیارد تومان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته‌شده و در این راستا تفاهم‌نامه‌هایی منعقدشده ضمن اینکه مرکز فناوری داروهای گیاهی همدان با سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیارد تومانی در ماه آینده افتتاح می‌شود.

وی بابیان اینکه محلی برای فرآوری گیاهان دارویی و استقرار شرکت‌های دانش بینان به وسعت دو هکتار در مسیر فرودگاه پیش‌بینی‌شده است که ۶۰ میلیارد تومان ارزش این زمین بوده و تاکنون ۲۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است، گفت: این طرح تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد ضمن اینکه چندین تفاهم‌نامه با دانشگاه بوعلی سینا و علوم پزشکی در حد سه میلیارد تومان منعقدشده و در حال اجرا است.

معاون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) استان همدان با اشاره به طرح افزایش نرخ باوری یادآوری کرد: با توجه به اهمیت فرزند آوری و جوانی جمعیت ستاد اجرایی فرمان امام به این موضوع ورود کرده است و سال گذشته ۲.۵ میلیارد تومان به این حوزه اختصاص یافت و امسال نیز با پرداخت پنج میلیارد تومان برای تکمیل ساختمان مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی موافقت شد.

ستاد اجرایی فرمان امام همچنین درزمینهٔ ساخت مدارس فرسوده اقدامات مناسبی انجام داده است و تاکنون ۴۰۴ کلاس درس در قالب ۷۹ مدرسه با هزینه کرد ۵۴ میلیارد تومان احداث و تحویل آموزش‌وپرورش شده است

علی چهاردولی بابیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام همچنین درزمینهٔ ساخت مدارس فرسوده اقدامات مناسبی انجام داده است و تاکنون ۴۰۴ کلاس درس در قالب ۷۹ مدرسه با هزینه کرد ۵۴ میلیارد تومان احداث و تحویل آموزش‌وپرورش شده است، گفت: در مقاطع مختلف پویش‌هایی از سوی این ستاد برگزار می‌شود به‌نحوی‌که کمک‌های مؤمنانه از زمان شیوع کرونا در اولویت این ستاد قرار گرفت و در این مدت‌زمان ۳۸۰ هزار بسته معیشتی به ارزش حدود ۵۳ میلیارد تومان بین خانواده هدف توزیع شد.

ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به حل مشکل بیکاری کمک می‌کند| ایجاد ۱۴ هزار شغل طی سه سال در استان همدان

چهاردولی با اشاره به اینکه پویش «لبخند احسان» درزمینهٔ دندان‌پزشکی در مناطق محروم، پویش «نسیم دلگرمی» درزمینهٔ توزیع کولر و پنکه، پویش «مشق احسان» در موعد اول مهر باهدف توزیع نوشت‌افزار بین دانش آموزان مناطق کم برخوردار نیز برگزار و مهرماه امسال ۶ هزار و ۲۰۰ بسته نوشت‌افزار توزیع شد، عنوان کرد: پویش‌هایی نیز با همکاری و نظارت نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه همدان و همکاری ۳۳۰ گروه جهادی به‌صورت رایگان در استان انجام می‌شود.

معاون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با یادآوری اینکه پنج هزار خانواده روستایی به‌واسطه بیمه برکت، زیرپوشش بیمه مسئولیت و حوادث قرارگرفته‌اند از دیگر اهداف ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) را زمینه‌سازی برای اشتغال خُرد روستایی عنوان کرد و گفت: بر اساس تفاهم‌نامه امضاشده تا آخر سال جاری دو هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد می‌کنیم.

از ابتدای سال تاکنون ۶۰ سری جهیزیه هر سری به ارزش ۲۵ میلیون تومان به زوج‌ها اهداشده است که این لوازم از تولیدات داخلی تأمین‌شده است

وی بابیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۶۰ سری جهیزیه هر سری به ارزش ۲۵ میلیون تومان به زوج‌ها اهداشده است که این لوازم از تولیدات داخلی تأمین‌شده است، گفت: سری‌ها شامل وسایل اصلی زندگی ازجمله یخچال، لباسشویی، فرش و گاز بوده و در اختیار خانواده‌های کم برخوردار قرار داده‌شده است.

چهاردولی همچنین از اجرای طرح جهش تولید در اراضی دیمی استان همدان خبر داد و گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در راستای جهش تولید از کشاورزان دارای اراضی دیم با پرداخت تسهیلات بلاعوض و قرض‌الحسنه حمایت کرده است و در این راستا اجرای طرح جهش تولید به اراضی دیمی استان همدان ورود کرده و در سال نخست، ۱۲۴ هزار هکتار از اراضی دیم زیر کشت رفت.

ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به حل مشکل بیکاری کمک می‌کند| ایجاد ۱۴ هزار شغل طی سه سال در استان همدان

وی بابیان اینکه در سال دوم اجرای این برنامه ۲۹۰ هزار هکتار از اراضی دیم زیر کشت رفت، گفت: ستاد اجرایی فرمان امام همچنین در راستای طرح جهش تولید اقدام به حمایت مالی برای کشت ۶ محصول راهبردی کرده است.

امسال در طرح جهش تولید اراضی دیم استان همدان، ۳۷۰ هزار هکتار زیرپوشش قرار داده‌شده است و ۳۲۰ کارشناس در اجرای این طرح همکاری می‌کنند

چهاردولی عنوان کرد: امسال در طرح جهش تولید اراضی دیم استان همدان، ۳۷۰ هزار هکتار زیرپوشش قرار داده‌شده است و ۳۲۰ کارشناس در اجرای این طرح همکاری می‌کنند.

وی اعتبار لازم برای اجرای این طرح در سال جاری را ۵۶ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این اعتبار برای کاشت، داشت، برداشت، سم، نظارت، کود رایگان و تسهیلات بیمه‌ای رایگان برای کشاورزان در نظر گرفته‌شده است و در ۱۰ شهرستان اجرا می‌شود.

معاون مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) استان همدان افزود: این ستاد تاکنون ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض و ۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد برای خرید ادوات کشاورزی، کارنده مستقیم در دیم‌زارها و دنباله بندها پرداخت کرده است.

چهاردولی بابیان اینکه ۲۰ هزار کشاورز در استان همدان در این طرح فعال هستند و ستاد اجرایی در این طرح هیچ عایدی ندارد، گفت: این تسهیلات به‌عنوان هدیه رهبری فرزانه انقلاب به روستائیان و کشاورزان ساکن در مناطق کم برخوردار که اغلب قشر محروم جامعه هستند پرداخت می‌شود.

ستاد به ازای هر هکتار زمین کشاورزی مبلغ ۵۰ هزار تومان به‌عنوان کمک‌هزینه بیمه محصولات به بهره‌برداران پرداخت می‌کند

رئیس امور مالی و پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) همدان نیز بابیان اینکه این ستاد به ازای هر هکتار زمین کشاورزی مبلغ ۵۰ هزار تومان به‌عنوان کمک‌هزینه بیمه محصولات به بهره‌برداران پرداخت می‌کند، گفت: تسهیلاتی به‌صورت قرض‌الحسنه و با بهره و سود کم برای خرید ماشین‌آلات و مکانیزاسیون کشاورزی به کشاورزان استان همدان پرداخت‌شده است.

ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به حل مشکل بیکاری کمک می‌کند| ایجاد ۱۴ هزار شغل طی سه سال در استان همدان

فرید زهره وند عنوان کرد: طی سال جاری برای خرید ۲۸۰ دستگاه ماشین‌آلات کشاورزی که شامل کارنده مستقیم دیم، زیرشکن، هد برداشت حبوبات، لودر غلتکی، سم‌پاش، هوور، ریزدانه، هد برداشت کلزا، پهپاد سنگ جمع کن و همچنین بازسازی کمباین‌ها می‌شود وام‌های قرض‌الحسنه در اختیار کشاورزان قرارگرفته است.

زهره وند با اشاره به اینکه درزمینهٔ کشت گیاهان دارویی و گل‌رنگ در حدود ۶۰۰ هکتار استقبال بسیار خوبی از سوی کشاورزان به‌عمل‌آمده است، به سطح زیر کشت محصولات دیمی اشاره کرد و گفت: گندم در ۱۹۹ هزار و ۸۰۰ هکتار، جو در ۷۴ هزار هکتار، دانه روغنی کلزا در ۳۷ هزار هکتار، نخود دیم در ۲۵ هزار هکتار، عدس دیم در ۱۲ هزار هکتار، علوفه دیم در ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار و گیاهان دارویی در سه هزار و ۷۰۰ هکتار از دیمزارهای استان همدان کشت می‌شود.

رئیس امور مالی و پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با عنوان اینکه طرح جهش تولید در دیمزارهای استان همدان یک طرح پنج‌ساله است، گفت: امسال وارد سومین سال از اجرای این طرح‌شده‌ایم و تقریباً طی سه سال اخیر تمامی شهرستان‌های استان و اراضی کشاورزی ۱۱ شهرستان استان همدان زیر کشت محصولات دیمی قرارگرفته‌اند.

۲۲۰ دستگاه ادوات کشاورزی بااعتباری بیش از ۱۹۰ میلیارد ریال و با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان و بانک ملی در اختیار کشاورزان دیم کار استان همدان قرار گرفت

رئیس اداره توسعه فناوری‌های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی استان همدان نیز گفت: ۲۲۰ دستگاه ادوات کشاورزی بااعتباری بیش از ۱۹۰ میلیارد ریال و با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) استان و بانک ملی در اختیار کشاورزان دیم کار استان همدان قرار گرفت.

مهدی جهانگیری صالح اظهار داشت: این اعتبارات از محل طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان همدان تأمین و دستگاه‌ها تحویل کشاورزان شده و در برنامه کشت سال زراعی جاری بهره‌برداری خواهند شد.

ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به حل مشکل بیکاری کمک می‌کند| ایجاد ۱۴ هزار شغل طی سه سال در استان همدان

وی عنوان کرد: در سال زراعی جاری از این محل ۲۸۱ دستگاه سهمیه انواع ادوات به استان اختصاص داده‌شده که با تسهیلات چهار درصد در اختیار کشاورزان دیم‌کاری که در طرح جهش تولید در دیمزارها مشارکت دارند و در سال گذشته نیز از این تسهیلات بهره‌مند نشده‌اند، قرار می‌گیرد.

جهانگیری صالح، هدف از اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان همدان را افزایش محصول در واحد سطح و استفاده حداکثری از منابع خاکی و نزولات آسمانی برشمرد.

وی یکی از اهداف مهمی که در طرح جهش تولید در دیمزارها دنبال می‌شود را تبدیل آیش زرد به آیش سبز برشمرد و پیش‌بینی کرد با اجرای این طرح بیش از پنج هزار هکتار گل‌رنگ و ۲۷ هزار هکتار حبوبات نیز کشت شود.

طرح جهش تولید در دیمزارها با اشتغال‌زایی، تقویت معیشت روستاییان و پیشبرد اقتصاد مقاومتی به حفظ و ارتقای امنیت غذایی کمک می‌کن به طوری که این طرح سه سال متوالی با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به‌عنوان حامی و سازمان جهاد کشاورزی به‌عنوان مجری انجام‌شده است

کد خبر: ۱۸۳٬۷۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مهراب IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
      0 0
      باسلام من یک بازنشسته هستم همه پس اندازخودرادرجهت راه اندازی یک شغل تولیدهزینه کردم وکم اوردم وبه هربانکی مراجع کردم به دفترممایندشهرستان رفتم ولی موردتمسخرقرارگرفتم تورا خداکاری برای من بکنید این شغل اگرراه اندازی بشودحداقل 4خانواده بصورت مسقیم نان می برندتشکر