۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
ریشه های اعتراضات اخیر مشاورین املاک

ریشه های اعتراضات اخیر مشاورین املاک

نگاه کردن به خیلی از مسائل از دیدگاه سطحی گاهی می تواند اثرات ناگواری را به همراه داشته باشد.

به گزارش بازار، نگاه کردن به خیلی از مسائل از دیدگاه سطحی گاهی می تواند اثرات ناگواری را به همراه داشته باشد. به طور مثال زمانی که با کسب و کارهای خاصی مانند مشاورین املاک در ارتباط هستید باید نیازهای اساسی آن ها را شناسایی نموده و بر طبق همان نیازها برایشان برنامه ریزی کنید.

یکی از مطالبات عمیق و بحق بسیاری از مشاوران املاک، عدم وجود آموزش املاک حرفه ای در این زمینه است. آموزش هایی که هم کاربردی باشند و هم در ارتقای شغلی مشاوران املاک کارساز باشند.

املاک داران از آن دسته مجموعه هاست که با توجه به نیازهای روز بازار، استراتژی خود را تنظیم نموده است. به همین دلیل با راه اندازی آکادمی املاک داران، سعی دارد تا آموزش های تخصصی و ویژه ای را برای مشاوران املاک اجرا نماید.

نگرشی جدید به بازاری سنتی

آکادمی وب سایت املاک داران

مشاوران املاک از جمله کسبه ای هستند که از گذشته های بسیار دور نقش واسطه را بین مشتری و فروشنده بر عهده داشته اند. اما این تصور کاملا سنتی و شاید الفبای مشاوران املاک باشد. امروزه دیگر نمی توان به مشاور املاک تنها به چشم یک بنگاه دار نگاه کرد که صرفا افراد برای خرید یا اجاره خانه به آن ها مراجعه می نمایند.

اگر معنای کلمه مشاور را نیز بررسی نمایید حتما در فرهنگ لغت به کلمات مستشار یا رایزن برخورد خواهید کرد. یعنی تمام وظیفه ای که یک مشاور برعهده دارد، فارغ از محیطی که در آن به کار مشاوره می پردازد، به ارتباط دادن ختم نمی شود. بلکه مشاور نقش بزرگتر از اینها و حتی نقش یاری دهنده افراد در تصمیم گیری ها، وکالت صفر تا صد امور ملکی و مواردی از این دست است.

پس خطا نیست اگر مشاوران املاک بخواهند که شغلشان در جایگاه اصلی و بحق آن دیده شود.

حتی در این دهه شاهد ورود فضای مجازی و وب سایت ها به بازار املاک هستیم که به واسطه آنها نه تنها بقیه کسب و کارها که کار مشاورین املاک هم رونق گرفته است.

گزارش عملکرد و خواسته های مشاورین املاک از زبان املاک داران

آمار و عملکرد مشاورین املاک

در گزارشات و آماری که توسط تیم تحقیقاتی مجموعه و آکادمی بزرگ املاک داران صورت پذیرفت نتایج بسیار جالبی بدست آمد.

مرتضایی یکی از فعالین حوزه املاک می گوید:" مشاورین املاک مخصوصا کسانی که تازه کار هستند از کمبود آموزش های لازم در این زمینه رنج می برند. گاهی حتی این افراد اصول اولیه کار را نمی دانند و یا از مسائل حقوقی به خوبی اطلاع ندارند. همین موضوع در بیشتر اوقات باعث ایجاد مشکلات زیادی هم برای آن ها و هم طرفین معامله می شود. "

اگر چه آموزش دیدن به صورت مرتب جزئی از فعالیت روزانه همه کسبه در جامعه باید باشد و پیشرفت تکنولوژی و فناوری خود موید این موضوع است، اما یکی دیگر از مشاورین املاک، حسینی، می گوید:" درست است که آموزش لازم است، اما افراد این آموزش را به طور تخصصی از کجا باید دریافت نمایند. کدام مرجع این نوع از آموزش را به طور تخصصی برعهده می گیرد. "

عباس زاده فعال حوزه ساخت و ساز می گوید:" بسیاری از افراد که شغل مشاور املاک را انتخاب می کنند یا از سر بیکاری است یا به عنوان شغل دوم و این باعث می شود که ما سازنده ها هم برای فروش واحدهایمان با مشکل برخورد کنیم. این تازه کارها بازار را خراب می کنند چون کم تجربه هستند و فقط به فکر سود آنی و لحظه ای، از طرفی باتجربه ها با دنیای دیجیتال آشنا نیستند و فضای جدید را نمی شناسند. "

 رسولی اما نظر متفاوتی دارد و می گوید:" بسیاری از افراد به طور دوره ای و مقطعی کلاس هایی را برگزار می کنند که من در بسیاری از آن ها شرکت کرده ام. اما در نهایت هم پولم را از دست داده ام و هم آموزش به صورت جدی و کاربردی نبوده است. به نظر من امروزه باید مرجعی برای ارائه این آموزش ها معرفی شود که هم مورد اعتماد باشد و هم در نهایت یک مدرک معتبر به ما ارائه دهد. "

املاک داران مرجع آموزش تخصصی املاک و ساختمان

خدمات ساخت و ساز املاک داران

مجموعه املاک داران بدین جهت که تمامی امور مربوط به ملک و ساختمان را به صورت یکجا ارائه می دهد، می تواند مرجع مناسبی برای آموزش املاک کاربران باشد. بخش آموزشی این مجموعه تحت عنوان آکادمی املاک داران، آموزش های تخصصی را به مشاوران املاک یا فعالین حوزه ساخت و ساز ارائه می دهد.

از جمله این آموزش ها می توان به آموزش اصول مذاکره، چگونگی نوشتن قراردادها، اعم از خرید و فروش و مشارکت در ساخت یا مشاوره سرمایه گذاری، شناخت انواع اسناد، چگونگی فعالیت در فضای مجازی و وب سایت ها و قوانین مورد نیاز و کاربردی در معاملات اشاره کرد.

اساتید این مجموعه از جمله بزرگان حرفه مشاوره املاک هستند که هم سابقه ۲۰ تا ۳۰ ساله در این حرفه دارند و هم استادان بازاریابی و استراتژی دانشگاه های اصفهان و تهران در امر تدریس سرفصل های مربوط به خود مشغول به فعالیت هستند. که همین موارد اعتبار و جامعیت دوره های آموزشی را بالا می برد. همچنین اساتید دانشگاه در رشته حقوق و معماری نیز در این دوره ها آموزش را برعهده دارند.

یکی از مهم ترین ویژگی های این آموزشگاه آن است که تحت نظارت سازمان فنی و حرفه ای بوده و به صورت تخصصی با این سرفصل ها فعالیت می نماید. همچنین در انتهای دوره مدرک فنی و حرفه ای که قابلیت ترجمه و ارائه در کشورهای دیگر را نیز دارد به دانش پژوهان گرامی اعطا می شود.

اگرچه دفتر مرکزی این آموزشگاه املاک اصفهان است اما به کمک آموزش های آنلاین که چند سالی است در ایران مرسوم شده است، امکان شرکت تمامی عزیزان از استان های دیگر هم وجود دارد. کافیست وارد وب سایت amlakdaran.com  شوید و در قسمت آکادمی ثبت نام خود را در این دوره ها تکمیل نمایید.

کد خبر: ۱۸۳٬۷۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha