۵ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰
بهترین روش‌های سرمایه گذاری در ایران کدام است؟

بهترین روش‌های سرمایه گذاری در ایران کدام است؟

زمانی که فرد، کاری را در زندگی خود شروع می‌کند، به دنبال کسب درآمد است. بسیاری از افراد، فارغ از بحث علاقه، ترجیح می‌دهند کاری را برای خود انتخاب کنند که درآمد قابل‌توجهی داشته باشد.

به گزارش بازار، زمانی که فرد، کاری را در زندگی خود شروع می‌کند، به دنبال کسب درآمد است. بسیاری از افراد، فارغ از بحث علاقه، ترجیح می‌دهند کاری را برای خود انتخاب کنند که درآمد قابل‌توجهی داشته باشد. امروزه با توجه به رخدادهای اخیر در سطح کشور و جهان، افراد بسیاری هستند که دوست دارند کسب‌وکار خودشان را راه‌اندازی کنند و از کار در شرکت‌ها و سازمان ها و ... بیزار هستند. در این شرایط افراد تصمیم‌ به راه‌اندازی کسب‌کار شخصی خود را می‌گیرند تا علاوه بر دست‌یافتن به درآمد بیشتر، بتوانند فرصت شغلی مناسبی برای دیگر افراد جامعه فراهم کنند. نکته‌ای که در این مرحله اهمیت دارد، پیدا کردن کسب‌وکاری است که سودآوری خوبی به همراه داشته باشد و بتواند در شرایط فعلی، ادامه دار باشد. علت اهمیت این موضوع، ورشکسته‌شدن و آسیب دیدن بسیاری از کسب‌وکارها به دلایل مختلف است. درنتیجه افراد باید به دنبال راه‌اندازی کسب‌وکاری باشند که کمترین ریسک را به همراه داشته باشد. در این مطلب، ۳ کسب‌وکار که با ریسک کمی همراه هستند و می‌توانند موجب به دست آمدن سود زیادی شوند را معرفی خواهیم نمود.

صنعت غذایی، صنعتی پرسود

از گذشته تا کنون فعالیت در بخش صنایع غذایی همواره پرسود بوده‌ و افرادی که به این حوزه وارد شده‌اند، توانسته‌اند درآمد خوبی به دست آورند. کسب‌وکارهای مربوط به صنایع غذایی تعداد بالایی دارند و برای انتخاب مناسب ترین آن، باید به نیاز جامعه و علاقه شخص سرمایه‌گذار نیز توجه ویژه‌ای نمود. از جمله این نیازها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • نیاز مردم به غذا و مواد غذایی
  • علاقه بسیاری از افراد به خوردن غذا در بیرون از خانه
  • مراجعه مردم به کافه‌ها و رستوران‌ها در اوقات فراغت
  • مشغله زیاد و عدم توانایی برای آماده سازی غذا
  • و ...

بهترین راه‌های سرمایه‌گذاری در صنعت غذایی

صنایع غذایی از آن جهت که از نظر درآمد و بازگشت سرمایه شرایط خوبی دارند، یکی از بهترین راه های سرمایه‌گذاری به حساب می‌آیند. کسب‌وکارهای فعال در این صنعت نیز، به دلیل شرایطی که ذکر کردیم، می‌توانند گزینه خوبی برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار به شمار بروند. از بهترین راه‌های سرمایه‌گذاری در این صنعت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • راه اندازی فست فود
  • راه اندازی رستوران
  • راه اندازی نانوایی

  •   راه اندازی رستوران

این روزها تعداد افراد علاقه‌مند به مکان‌ها، آداب و رسوم و غذاهای سنتی به شدت افزایش یافته است. اقامتگاه‌های بومی و سنتی، مکان‌های تاریخی و حتی رستوران‌های سنتی رونق بسیار زیادی پیدا کرده‌اند و اصطلاحا دیگر در این دسته از مکان‌ها جای سوزن انداختن نیست. این شرایط باعث پیش‌ آمدن فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری در زمینه راه اندازی رستوران شده است. درنتیجه، سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به رستوران‌داری، می‌توانند با شروع این کسب‌وکار علاوه بر ایجاد فرصت شغلی برای چندین نفر، سود خوبی از این راه دریافت کنند. اما باید توجه داشت که راه اندازی رستوران، دارای چالش‌های زیادی است که در صورت نداشتن تجربه کافی در این زمینه، بهتر است با افراد متخصص و باتجربه مشورت کنید.

مزایای راه اندازی رستوران عبارت‌اند از:

  • امکان تعامل با افراد
  • بازگشت سرمایه سریع
  • سود بسیار بالا
  • ایجاد چندین فرصت شغلی

بهترین روش‌های سرمایه گذاری در ایران کدام است؟

  •  راه اندازی فست فود

فست فودها کسب‌وکاری پر طرفدار در صنعت غذایی ایران به شمار می‌روند. این دسته از کسب‌وکارها، به دلیل نوع غذاهایی که دارند از محبوبیت زیادی بین جوانان و نوجوانان و بعضا افراد میانسال برخوردار هستند به همین دلیل است که شاهد رشد سریع این نوع از کسب و کار در کشور و در کل دنیا هستیم. درنتیجه راه اندازی فست فود ، یک فرصت بی‌نظیر برای سرمایه‌گذاری به حساب می‌آید.

راه اندازی فست فود، چالش‌ها و نکات زیادی به همراه دارد، اولین چالش، سرمایه اولیه مورد نیاز برای این کار است. چرا که فست فودها، به سرمایه اولیه نسبتا مناسب نیاز دارند. در مراحل بعدی مواردی همچون انتخاب لوکیشن مناسب، تدوین بیزینس پلن، برآورد هزینه‌ها و ... از موارد چالش‌برانگیز در فرایند راه اندازی فست فودها هستند. طبیعی‌ است که در ابتدای مسیر، سود مناسبی از راه‌اندازی حاصل نشود؛ اما در ادامه، با گذشت زمان و انجام اقدامات خاصی، می‌توان یک فوست پرمخاطب داشت.

بهترین روش‌های سرمایه گذاری در ایران کدام است؟

  •  راه اندازی نانوایی

نانوایی‌ها از گذشته تاکنون جزء کسب‌وکارهای پرمخاطب در ایران بوده‌اند. تصور کردن سفره غذایی خانوارهای ایرانی بدون نان، تقریباً غیرممکن است. با توجه به نیاز قابل‌توجه مردم به نان، بدیهی است که راه اندازی نانوایی در شرایط کنونی می‌تواند سودآوری مناسبی را درپی داشته باشد. نانوایی‌ها امروزه به دو صورت فعالیت می‌کنند. برخی از نانوایی‌ها به شکل سنتی و برخی دیگر از نانوایی‌ها به شکل مدرن راه‌اندازی شده‌اند. امروزه به دلیل طراحی و تولید ابزارآلات و دستگاه‌های پخت نان جدید و مدرن، کار نانوایی بیشتر به صورت صنعتی و بدون دخالت دست انجام می‌شود.

سخن پایانی

همانطور که گفتیم، بسیاری از افراد به دلایل مختلف، به دنبال پیدا کردن راه‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری هستند. سرمایه‌گذاران و دیگر افرادی که به دنبال راه‌اندازی کسب‌وکار هستند، ترجیح می‌دهند در صنعتی وارد شوند که حداقل ریسک و حداکثر سود ممکن را داشته باشد. صنعت غذایی در میان سرمایه‌گذاران، به صنعت پرسود و کم‌ریسک معروف است. این صنعت و کسب‌وکارهای زیرمجموعۀ آن، فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری در اختیار افراد قرار می‌دهد. در شرایط کنونی که بازار رمزارزها نزولی است، بسیاری از کسب‌وکارها به دلیل موارد مختلف دچار ورشکستی می‌شوند و مشکلات متعددی بر سر راه کسب‌وکارهای آنلاین است؛ ورود به صنعت غذایی و راه‌اندازی کسب‌وکارهای مربوط به آن، فرصت بی‌نظیری است. البته باید توجه داشت که طی کردن مراحل راه‌اندازی، نیازمند تجربه و تخصص است و طی کردن غیراصولی این مسیر، می‌تواند موجب ورشکستگی شود.

بیک صنعت، همراه در راه‌اندازی کسب‌وکارهای مربوط به صنایع غذایی

راه‌اندازی کسب‌وکارهای مربوط به صنایع غذایی چالش‌های زیادی به همراه دارد. در صورتی که این فعالیت بدون توجه به قواعد و اصول راه‌اندازی انجام شود، احتمال ورشکسته شدن کسب‌وکار و بر باد رفتن سرمایه اولیه را افزایش می‌دهد. بهترین راه برای جلوگیری از این اتفاق، کمک‌گرفتن از مجموعه‌های ارائه‌دهندۀ خدمات راه‌اندازی است. مجموعه بیک صنعت ، به عنوان یکی از برترین مجموعه‌ها در زمینه راه اندازی کسب‌وکارهای مربوط به صنایع غذایی، با 3 دهه تجربه گران‌بها، آماده ارائه خدماتی مانند راه اندازی فودکورت، راه اندازی سوپرمارکت و راه اندازی رستوران است. شما عزیزان برای کسب اطلاعات بیشتر و طرح سوالات خود، می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه بیک صنعت تماس حاصل نمایید.

کد خبر: ۱۸۳٬۶۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha