۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۹
بازگشت ۷۷۰ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی اعلام کرد

بازگشت ۷۷۰ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید

­مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۷۷۰ واحد صنعتی راکد در کشور به چرخه تولید بازگشته است.

به گزارش بازار، علی رسولیان امروز در نشست بررسی مشکلات صنایع و معادن شهرستان سرایان افزود: در دولت کنونی بیش از ۲ هزار کارخانه و واحد تولیدی و صنعتی تعطیل یا نیمه‌تعطیل در یک سال گذشته احیا شده است.

وی با بیان اینکه سیاست جدی در دولت سیزدهم، احیای واحدهای صنعتی و تولیدی راکد است گفت: در این خصوص وزیر صنعت، معدن و تجارت تفاهم‌نامه‌ای را با رئیس کل بانک مرکزی و وزیر امور اقتصادی و دارایی امضا کردند که براساس آن ۵۰ هزار میلیارد تومان برای احیای واحدهای راکد همچنین بازسازی و نوسازی آن‌ها تامین شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، توسعه زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را اقدام دیگر این وزارتخانه در دوره اخیر عنوان کرد و افزود: زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی اعم از آب، برق و گاز و زمین در یک سال گذشته در مقایسه با قبل ۲ برابر شده است.

وی اضافه کرد: براساس برآورد سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات کسری برق جدی داشتیم و در احداث ۹۳ پست برق در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مشارکت کردیم که کم‌نظیر است.

رسولیان گفت: در سفرهای استانی رئیس جمهور ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای زیرساخت‌های واحدهای صنعتی و تولیدی مصوب شده است.

وی افزود: برای کسب و کارهای کوچک و ضعیف نیز کارگاه‌هایی را در سطح کشور شروع به ساخت کرده‌ایم ضمن اینکه امسال هزار کارگاه احداث می‌شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: درخصوص زمین‌های راکد که در چند سال گذشته با هدف ایجاد واحدهای تولیدی و اشتغالزایی واگذار شده، اما منجر به تولید نشده، واپس‌گیری این اراضی از سال گذشته به‌صورت جدی پیگیری شده است.

وی گفت: سال گذشته با تلاش‌های صورت گرفته ۹۹۰ هکتار یعنی ۵۵ درصد بازپس‌گیری اراضی راکد را داشتیم و در ۶ ماه نخست امسال، هم ۴۴۰ هکتار بازپس‌گیری شد.

رسولیان افزود: هدف ما این نیست که تولیدکنندگان را تحت فشار قرار دهیم و زمین را پس بگیریم، اما هر زمینی را که شما به این نتیجه رسیدید طرف مقابل کننده کار نیست و علاقه‌ای به فعالیت ندارد، نسبت به بازپس‌گیری اقدام کنید.

وی همچنین گفت: کمک مالی لازم برای ایجاد زیرساخت‌ها در استان خراسان جنوبی ارائه می‌شود و برای تامین برق ناحیه صنعتی سرایان هم کمک‌های لازم را خواهیم داشت.

کد خبر: ۱۸۳٬۶۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha