۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸
هیئت اقتصادی و تجاری گیلان به آستراخان روسیه اعزام می شود
استاندار گیلان:

هیئت اقتصادی و تجاری گیلان به آستراخان روسیه اعزام می شود

آستارا - استاندار گیلان گفت: برای توسعه روابط تجاری هیئت تجاری و اقتصادی از استان به آستراخان روسیه اعزام می شود.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، اسدالله عباسی درنشست با جمعی از تجار و بازرگانان این شهرستان ضمن بررسی مسایل و مشکلات پیش روی حوزه تجارت و صادرات، با قدردانی از اهتمام فعالان این عرصه برای بالندگی کشور عزیزمان؛ افزود: تقویت ظرفیت های حوزه تجارت، صادرات و اقتصاد شهرستان آستارا با توجه به قابلیت های موجود به مطلوب برسد، در رونق اقتصاد گیلان و نیز ایران اسلامی نقش بسزایی دارد.

وی تصریح کرد: با عنایت به تاکیدات هوشمندانه رهبر معظم انقلاب و دستورات رئیس جمهوری در راستای راه اندازی راه آهن رشت-آستارا و اتصال آن به کشور روسیه، شاهد سرعت بخشی عملیات اجرایی خواهیم بود که در تحول منطقه و توسعه روابط تجارت خارجی بسیار اثربخش است.

نماینده عالی دولت در گیلان به مدیران و مسئولان دستگاه های متولی استان تاکید کرد: تا زمان بهره برداری این پروژه مهم، با رفع موانع، روند تجارت و صادرات را تسریع و تسهیل بخشند.

عباسی به جلسات مختلف خود با معاونین رئیس جمهوری و وزرای دولت سیزدهم و نیز سفرای کشورهای مختلف در یک سال اخیر برای شکوفایی گیلان اشاره و اظهار کرد: در این دیدارها در زمینه تبدیل کردن تهدیدها به فرصت با توجه به رویدادهای جهانی و منطقه ای ، فعال کردن و افزایش ظرفیت بنادر کاسپین- انزلی و آستارا، تجهیز گمرگات به سامانه های مدرن و هوشمند، راه اندازی پایانه و توسعه آن و تسهیل تجارت دریایی و حمل و نقل دریایی و زمینی نیز در کنار دیگر مباحث گیلان مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.

وی گفت: علاوه بر برگزاری این جلسات، بزودی برای توسعه روابط تجاری، سفری به همراه هیات تجارتی و اقتصادی گیلان به آستارا خان در روسیه خواهیم داشت.

استاندار گیلان از برنامه ریزی و مقدمات سرمایه گذاری و راه اندازی پایانه تره بار در غرب گیلان به محوریت جغرافیایی یک از شهرستان های تالش و آستارا خبر داد و افزود: راه اندازی این پایانه در کنار اقداماتی همچون فعال سازی سفرهای هوایی به کشورهای همسایه از برنامه های دولت برای تسهیل در امور تجار و بازرگانان کشورمان و توسعه صادرات است.

عباسی ادامه داد: دولت در جهت حمایت از محصولات کشاورزی، رونق تولید و اشتغال و حمایت از سرمایه گذاران تنها به کشورهای همسایه معطوف نشده و سطح رایزنی های و روابط بین المللی در دولت سیزدهم در جهت توسعه این بخش به نفع مردم ایران اسلامی بسیار مطلوب است.

کد خبر: ۱۸۳٬۶۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha