۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳
جان دوباره بورس های آسیایی

جان دوباره بورس های آسیایی

اکثر سهام ها در آسیا با رشد سرمایه گذاری فزاینده، جان دوباره ای گرفته، به این امید که شرایط کرونایی سپری شود و کشورهای مختلف به آرامی شروع به لغو قرنطینه‌ کنند.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، کند شدن روند ابتلا به کرونا و مرگ ناشی از آن در برخی کشورها، به مسئولان مربوطه امکان داده است محدودیت ها را از میان بردارند. کشورهای سراسر آسیا – اقیانوسیه از طرح بازگشایی محتاطانه مشاغل خبر داده اند و دولت های سراسر جهان برای راه اندازی دوباره اقتصادهای ویران شده خود در جریان بحران کرونا، خیز برداشته اند. روز چهارشنبه شاخص های لندن، شانگهای و هنگ کنگ افزایش یافت و بازارهای ژاپن به دلیل تعطیلات بسته بود. سرمایه گذاران بسیار خوش بین هستند، زیرا کشورهای اروپایی و برخی ایالت های آمریکا اجازه ازسرگیری کسب و کارها را به رغم هشدار درمورد افزایش شیوع کرونا در کشورهایی چون برزیل، داده اند.

در آسیا، شاخص ترکیبی شانگهای با افزایش ۰.۳ درصد به ۲۸۷۸.۱۴ رسید و شاخص هانگ سنگ هنگ کنگ نیز با رشد ۱.۱ درصدی به رقم ۲۴۱۳۷.۴۸ دست یافت. در سئول، شاخص کوسپی رشد ۱.۸ درصدی داشت و رقم ۱۹۲۸.۷۶ را نشان داد و همچنین شاخص سنسکس هند با کسب ۱.۲ درصد افزایش، رقم ۳۱۸۳۰.۴۳ را ثبت کرد.

در همین حال، شاخص S&P-ASX ۲۰۰ سیدنی با کاهش ۰.۴ درصدی به ۵۳۸۴.۶۰ رسید و معیارهای نیوزیلند و سنگاپور افزایش و معیار جاکارتا کاهش یافت. بازار بانکوک نیز برای تعطیلات بسته بود.

چین که ویروس کرونا از آنجا شایع شد، به کارخانه ها و بخش های دیگری از مشاغل اجازه بازگشایی داده است. فرانسه، اسپانیا و دیگر دولت های اروپایی نیز در حال برداشتن گام های مشابهی هستند.

البته برخی از تحلیل گران نسبت به افزایش قیمت سهام، تردید دارند. تحلیل گران می گویند باتوجه به عدم قطعیت درمورد ماندگاری رکود اقتصادی، این به نوعی مبالغه است.

کد خبر: ۱۸٬۳۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha