۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵
انتصاب مدیرعامل جدید شرکت مشاوره رتبه‌بندی اعتباری ایران

انتصاب مدیرعامل جدید شرکت مشاوره رتبه‌بندی اعتباری ایران

با تصمیم هیات ‌مدیره و تأیید بانک مرکزی، رضا قاسم‌پور به عنوان مدیرعامل شرکت مشاوره رتبه‌بندی اعتباری ایران انتخاب گردید.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت مشاوره رتبه‌بندی اعتباری ایران، با تصمیم هیات ‌مدیره و تأیید بانک مرکزی ج. ا.ا، رضا قاسم‌پور (عضو هیئت ‌مدیره شرکت) به عنوان مدیرعامل این شرکت انتخاب گردید.

مدیرعامل جدید شرکت مشاوره رتبه‌بندی اعتباری ایران ضمن قدردانی و تشکر از حسن اعتماد بانک مرکزی ج. ا.ا و هیئت‌مدیره شرکت، ضمن اشاره به رویکرد فعالانه وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی ج. ا.ا برای ساماندهی نظام اعتبارسنجی کشور در دولت جدید، با تبیین نقش و اهمیت سامانه‌های اعتبارسنجی (بر اساس بانک جامع اطلاعات اشخاص) در توسعه بازارهای مالی و فراهم شدن رشد اقتصادی، اهداف اصلی تیم مدیریتی جدید را به شرح ذیل برشمردند:
۱. سهولت در دسترسی منابع مالی و اعتباری برای تمامی اقشار جامعه و ایجاد عدالت اجتماعی
۲.تخصیص نمره ملی اعتباری برای تمامی اشخاص جامعه
۳. بومی‌سازی مدل اعتبارسنجی مبتنی بر شرایط کشور
۴.توسعه فرهنگ استفاده از اعتبارسنجی در راستای بهبود تعاملات اقتصادی و اجتماعی
۵.توسعه نظام اعتبارسنجی در راستای کاهش مطالبات غیر جاری در شبکه بانکی، بیمه‌ها، صندوق‌ها، شرکت‌های واسپاری و کسب‌وکارهای فعال در حوزه فروش اقساطی (لندتک‌ها و BNPL ها و ...)

همچنین ایشان ایجاد زیرساخت‌های فنی، حقوقی و اطلاعاتی در کنار آموزش گسترده و فرهنگ‌سازی را لازمه تحقق اهداف فوق برشمردند.

گفتنی است رضا قاسم‌پور که پیش از این مدیر امور طرح و برنامه بانک رفاه کارگران بوده‌اند، دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد رشته اقتصاد از دانشگاه تهران هستند.

کد خبر: ۱۸۳٬۵۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha