۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
کاهش بیش از ۲ هزار مگاواتی مصرف برق در دوره گرم سال جاری
سخنگوی صنعت برق اعلام کرد

کاهش بیش از ۲ هزار مگاواتی مصرف برق در دوره گرم سال جاری

سخنگوی صنعت برق گفت: در ۴ ماه گرم امسال، مشترکان خانگی هزار و ۵۰۰ مگاوات و مشترکان اداری ۶۵۰ مگاوات، در مصرف برق صرفه جویی کردند.

به گزارش بازار، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با اشاره به تلاش های صورت گرفته جهت عبور بدون خاموشی از تابستان امسال و تامین برق مورد نیاز صنایع گفت: صد اقدام عملیاتی در بخش های مختلف صنعت برق که از جمله آن ها می توان به افزایش ظرفیت نیروگاهی اشاره کرد، منجر به عبور بدون خاموشی از تابستان امسال و رشد مصرف برق صنایع نسبت به تابستان پارسال شد.

وی افزود: بخش مهمی از این موفقیت، به همکاری خوب مشترکان خانگی مربوط می شود که با کاهش مصرف برق در دوره اوج مصرف، مشمول پاداش مدیریت مصرف شدند. از بیش از ۵۶ میلیون قبض صادر شده در دوره گرم امسال (۴ ماه خرداد تا پایان شهریور)، حدود ۴۰ درصد قبوض، مشمول این پاداش شدند.

رجبی مشهدی ادامه داد: از هر ۱۰ قبض صادر شده در بخش خانگی، ۴ قبض مشمول پاداش مدیریت مصرف شده که از بین هر ۳ قبضی که مشمول این پاداش شده اند نیز، یک قبض رایگان یا بستانکار شده است. این مدیریت مصرف، کاهش هزار و ۵۰۰ مگاواتی مصرف برق در بخش خانگی نسبت به دوره گرم سال گذشته در ساعات اوج مصرف را به همراه داشت. مشترکان خانگی در دوره ۴ ماه گرم امسال، هزار و ۳۷۵ میلیارد تومان پاداش مدیریت مصرف دریافت کردند.

وی در خصوص مدیریت مصرف برق در بخش اداری نیز گفت: با پایش بخش اداری و همکاری خوب دستگاه های اجرایی با صنعت برق، ۶۵۰ مگاوات کاهش مصرف را در این بخش هم شاهد بودیم. این بخش، در ساعات اوج مصرف، مولدهای خودتامین را در مدار تولید قرار می دادند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران افزود: مدیریت مصرف در بخش های خانگی و اداری منجر به این شد که بتوانیم انرژی بیشتری را در اختیار بخش صنعت قرار دهیم؛ به طور مثال، صنعت فولاد ۲۰ درصد انرژی بیشتری دریافت کرده و ایران در فهرست ۱۰ کشور برتر تولید فولاد قرار گرفته است. طبق گزارش نهادهای بین المللی، رشد تولید فولاد ایران در ماه مرداد، رکورد ۶۴.۵ درصد را به ثبت رساند.

وی در پایان گفت:ظرفیت منصوبه نیروگاهی به ۸۹ هزار و ۵۰۰ مگاوات رسیده و در حال برنامه ریزی برای سال ۱۴۰۲ برای ایجاد نیروگاه های جدید و افزایش ظرفیت نیروگاه های موجود هستیم که به زودی جزئیات آن اعلام می شود.

کد خبر: ۱۸۳٬۵۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha