۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹
وزارت نفت معادل ۱۹ هزار میلیارد تومان قیر در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار می‌دهد
در جلسه هیات دولت تصویب شد

وزارت نفت معادل ۱۹ هزار میلیارد تومان قیر در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار می‌دهد

براساس مصوبه هیأت وزیران وزرات نفت مکلف شد معادل ۱۹ هزار میلیارد تومان نفت خام در اختیار پالایشگاه‌ها قرار داده و به میزان آن ماهانه مواد اولیه قیر به دستگاه‌های اجرایی تحویل دهد.

به گزارش بازار، هیأت وزبران در نشست روز چهارشنبه خود آیین نامه اجرایی مربوط به اختصاص سهمیه مواد اولیه قیر به دستگاه های اجرایی را تصویب کردند.

به موجب این آیین نامه اجرایی، وزارت نفت (از طریق شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران) مکلف است، معادل ۱۹۰ هزار میلیارد ریال نفت خام از محل منابع در اختیار شرکت ملی نفت ایران در اختیار پالایشگاه ها قرار داده و به میزان آن به صورت ماهانه مواد اولیه قیر (وکیوم باتوم) در اختیار دستگاه های اجرایی موضوع این آیین نامه تحویل دهد.

قیمت هر تن مواد اولیه قیر تحویلی به دستگاه های اجرایی موضوع این آیین نامه ۷۵ میلیون ریال تعیین می‌شود.

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران موظف است مابه التفاوت این قیمت با میانگین وزنی ماهانه قیمت های معاملاتی مواد اولیه قیر (وکیوم باتوم) در بورس را از طریق تعدیل قیمت نفت ماهانه خوراک پالایشگاه ها جبران و اعمال حساب کند. در ماه هایی که معامله انجام نشده است، قیمت‌های پایه عرضه در بورس ملاک عمل قیمت‌های معاملاتی خواهد بود.

دستگاه‌های اجرایی موظف به مبادله موافقت نامه به صورت تملک دارایی های سرمایه‌ای (از محل سایر منابع) با سازمان بر اساس سهم ریالی به شرح مندرج در  جدول مندرج در آیین نامه، پس از ابلاغ هستند.

دستگاه های اجرایی موظفند هزینه‌های تبدیل مواد اولیه قیر (وکیوم باتوم) به قیر یا خاکپوش (مالچ) را از محل منابع داخلی خود تامین کنندد. در صورت عدم تکافوی منابع داخلی، تهاتر بخشی از مواد اولیه قیر (وکیوم باتوم) برای پوشش هزینه تبدیل مواد اولیه قیر (وکیوم باتوم) به قیر یا خاکپوش (مالچ)   تا سقف ۲۰ درصد وزنی به شرح مندرج در قانون منعی ندارد.

دستگاه های اجرایی همچنین موظفند سهم استان‌ها را ظرف یک ماه تعیین و به ادارات کل استانی خود اعلام کنند و با توجه به پیشرفت فیزیکی طرح‌ها و اولویت های مد نظر، مجاز به مدیریت و زمانبندی تخصیص مواد اولیه قیر (وکیوم باتوم) تحویلی به استان‌ها هستند.

کد خبر: ۱۸۳٬۵۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha