۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵
دولت باید برای مقابله با کمبود آب شبکه آبرسانی را اصلاح کند| شبکه‌های انتقال آب پوسیده است
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

دولت باید برای مقابله با کمبود آب شبکه آبرسانی را اصلاح کند| شبکه‌های انتقال آب پوسیده است

عباسی، عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در حالی شبکه‌های انتقال آب پوسیده شده، که آب‌های سطحی یا زیرزمینی با زحمت و هزینه بسیار تصفیه می‌شود اما در خط لوله‌های شهری و روستایی هدر می‌رود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، فریدون عباسی دوانی درباره بحران و کمبود آب در کشور، گفت: معتقدم باید برای کنترل مصرف آب و حتی حامل‌های انرژی از مردم کمک گرفت، بنابراین قدم نخست در این مسیر آگاه‌سازی مردم نسبت به شرایط موجود همچون خشکسالی و کمبود شدید آب در کشور است، درواقع باید به آن‌ها گفت؛ عدم صرفه‌جویی مساوی با قطعی طولانی مدت آب است لذا صرفه‌جویی به دولت این فرصت را می‌دهد که شبکه آبرسانی را اصلاح کند چراکه اکنون درصد قابل ملاحظه‌ای آب شرب در مسیر توزیع هدر می‌رود.

نماینده مردم کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حالی شبکه‌های انتقال آب پوسیده شده‌اند که این آب‌های سطحی یا زیرزمینی با زحمت و هزینه بسیار تصفیه می‌شود اما در خط لوله‌های شهری و روستایی هدر می‌رود.

وی آبیاری درختان با آب شرب را دلیل دیگری بر هدررفت آب در کشور دانست و افزود: متاسفانه نزدیک به ۸۰ درصد از آب کشور در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود در حالی که با بکارگیری و گسترش آبیاری نوین می‌توان جلوی این میزان از ضرر را گرفت اما متاسفانه وزارتخانه‌های مربوطه تاکنون برنامه مدونی برای این مهم ارائه نکرده‌اند و آبیاری نوین در عرصه کشاورزی در دستور کار آن‌ها نیست.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی فرهنگسازی را عامل مهمی در کنترل مصرف و جلوگیری از مصرف بی‌رویه و عبور از خشکسالی عنوان کرد و گفت: آموزش باید از مدارس و پیش‌دبستانی‌ها آغاز شده و حتی تا دبیرستان ادامه داشته باشد در این بین نقش صدا و سیما را نمی‌توان نادیده گرفت.

کد خبر: ۱۸۳٬۴۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha