۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
آیا زمین های متاورسی دچار حباب قیمت شدند؟

آیا زمین های متاورسی دچار حباب قیمت شدند؟

متاورس جزو بحث‌های داغ و پرمخاطب دنیای دیجیتالی امروز است که توانسته توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند.

به گزارش بازار، متاورس جزو بحث‌های داغ و پرمخاطب دنیای دیجیتالی امروز است که توانسته توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند. در سال ۲۰۲۱ زمین‌های متاورسی مورد استقبال مردم قرار گرفتند و همزمان با رشد بازار کریپتو، شاهد رشد ۷۰۰ درصدی این املاک بودیم. اما در سال ۲۰۲۲ قیمت این زمین‌ها به شدت کاهش یافت و باعث شد که برخی از افراد بیان کنند زمین‌های متاورسی دچار حباب قیمت شده‌اند. در این مقاله بررسی خواهیم کرد که زمین‌ متاورسی چیست و چگونه می‌توان آن را خریداری کرد. همچنین چالش‌های سرمایه گذاری روی زمین‌های متاورسی و آینده متاورس را مورد بررسی قرار می‌دهیم. پس اگر می‌خواهید اطلاعات مفید و کاربردی درباره زمین‌های متاورسی به دست آورید از شما دعوت می‌کینم که در ادامه با ما همراه باشید.

پیدایش پدیده متاورس و هجوم سرمایه گذاران

متاورس مبحث جدیدی نیست، چرا که ۳۰ سال پیش نیل استفنسون در کتاب علمی تخیلی Snow Crash از واژه متاورس استفاده کرده بود. او متاورس را ترکیبی از واقعیت مجازی (VR) ، دنیای واقعی (AR) و اینترنت توصیف می‌کند. طبق این فرآیند مردم می‌توانند کار کنند، درس بخوانند، از بازار خرید کنند، در کنسرت‌های مختلف شرکت کنند و در یک محیط جذاب با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. در واقع متاورس یک چیز رویایی است که شما را از هر چیزی بی نیاز می‌کند.

با این که این واژه از سی سال قبل شناخته شده است چرا به یک باره مورد استقبال مردم قرار گرفت؟ دلیل هجوم سرمایه گذاران به سمت متاورس، سرمایه گذاری غول‌های تکنولوژی دنیا از جمله فیسبوک، نایک، اپل و ... بود. این شرکت‌ها پی بردند که آینده درخشانی در انتظار متاورس است، به همین جهت با یکیدگر شروع به رقابت کردند. فیسبوک نام خود را به متا تغییر داد و این موضوع منجر به رشد بی سابقه پروژه های متاورسی شد.

فیسبوک شرکتی است که دوست دارد توجه مردم دنیا را به سمت خود جلب کند. به همین دلیل است که ابتدا اینستاگرام و سپس واتساپ را خریداری کرد. اگر فیسبوک بر روی پروژه‌ای دست بگذارد، مردم به آن توجه زیادی خواهند کرد. ان اف تی و متاورس دو تا از مباحث جدید و رویایی هستند که پس از حمایت توسط غول‌های بزرگ تکنولوژی محبوبیت بسیار زیادی پیدا کردند. همه این عوامل دست به دست هم داد تا سرمایه گذاران روی پروژه‌های متاورسی و خرید زمین‌های متاورسی تمرکز کنند.

زمین متاورسی چیست؟

 متاورس دنیایی گسترده و منحصر به فرد است که فضای خود را به قسمت‌های مختلف تقسیم بندی می‌کند. به این فضاها که قابلیت خرید و فروش دارند اصطلاحا زمین متاورسی (Metaverse land) گفته می‌شود. کاربران می‌توانند این زمین‌ها را خریداری کرده و برای مقاصد مختلف از آن‌ها استفاده کنند. در واقع زمین‌های متاورسی علاوه بر قابلیت خرید، دارای قابلیت برنامه ریزی و معامله از طریق ارز دیجیتال، فیات و ان اف تی هستند.

قطعات مجازی زمین در پلتفرم‌های متاورس به صورت توکن غیر قابل تعویض (NFT) فعالیت کرده و امکان مالکیت زمین را برای خریدار آن فراهم می‌کنند. درست همانند یک زمین واقعی و فیزیکی، املاک مجازی نیز به صورت قطعه قطعه فروخته شده و با رمز ارز مختص آن قابل خریداری است. امروزه، قابلیت خرید املاک مجازی در جهان‌های متاورس مختلف وجود دارد.

آیا زمین های متاورسی دچار حباب قیمت شدند؟

چه چیزی ارزش زمین‌های متاورس را تعریف می کند؟

زمین‌های دنیای دیجیتال یا متاورس، درست مانند زمین‌های فیزیکی دارایی‌های محدودی هستند. عرضه محدود آن‌ها یکی از اولین مولفه‌هایی است که بر قیمت تاثیر می‌گذارد. موقعیت مکانی، عامل دیگری در ارزشگذاری و خرید زمین در متاورس است. موقعیت‌های مکانی مهم و برجسته در متاورس، مانند دنیای واقعی، به نسبت ارزشمندتر هستند. محله‌های مجلل، پنت‌ هاوس‌های مجلل، ویلاهای گران ‌قیمت، مراکز خرید و … همگی اجزایی هستند که دنیای مجازی را پر می‌کنند.

زمین‌هایی با موقعیت ممتاز که زودتر خریداری شده‌اند، احتمالاً بازدهی و رشد قیمتی قابل ‌توجهی خواهند داشت؛ به‌ ویژه هنگام انتخاب منطقه‌ای برای ایجاد مشاغل پر رونق و فعالیت‌های اقتصادی به جهت کسب درآمد. اگر محله‌ای، با برندهای لوکس کامل شود، عاقلانه است اگر فکر کنیم صاحبان این زمین‌ها، روزی به سودهای بزرگی دست خواهند یافت.

خرید زمین در دنیای مجازی چیز جدیدی نیست. سال‌هاست که تعداد بازی ‌های دیجیتالی در میان علاقه‌ مندانی که می‌توانستند زمین‌های مجازی را خریداری کنند و روی آن‌ها ساخت و ساز کنند، افزایش یافته است.

چگونه زمین متاورسی بخریم؟

 نحوه خرید و فروش زمین‌های متاورسی همانند اصول مربوط به معامله NFTها است. پس می‌توان گفت که معامله املاک متاورسی کار چندان سختی نیست. تمام پلتفرم‌هایی که از زمین‌های متاورسی پشتیبانی می‌کنند در دستگاه‌های هوشمند از جمله دسکتاپ و گوشی موبایل قابل دسترسی هستند. کاربران با مراجعه به این پلتفرم‌ها می‌توانند تصاویر زمین متاورسی را مشاهده کرده و اطلاعاتی درباره مکان، مساحت، قیمت، تاریخچه و خصوصیات زمین متاورسی به دست آورید.

برای خرید زمین متاورسی باید به صورت زیر عمل کنید:

یک کیف پول دیجیتال راه اندازی کنید

برای انجام تراکنش‌ها و خرید زمین متاورسی لازم است یک کیف پول دیجیتال راه اندازی کنید. کیف پول‌های مختلفی وجود دارند و شما می‌توانید برای خرید زمین از آن‌ها استفاده کنید. کیف پولی که انتخاب می‌کنید باید امن و قابل اعتماد باشد. به طور معمول اکثر کاربران از کیف پول‌هایی همچون متامسک و تراست ولت برای این کار استفاده می‌کنند.

ارز دیجیتال بخرید

برای تکمیل فرآیند خرید زمین متاورسی باید ارز دیجیتال کافی داخل پلتفرم متاورس خود داشته باشید. محبوب‌ترین ارزهایی که برای خرید زمین متاورسی مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل ارزهای مانا، سند و اتریوم هستند. خرید و فروش مانا (دسنترالند) کار چندان سختی نیست. برای این کار کافی است از صرافی‌های ایرانی معتبر همچون ایرانی کارت استفاده کنید.

متاورس را انتخاب کنید

پلتفرم‌های محبوبی همچون Sandbox و  Decentraland زمین‌های متاورسی خود را از طریق توکن‌های سند و مانا به فروش می‌رسانند. شما باید مشخصات زمین متاورسی مورد نظر خود (قیمت، اندازه ملک و ...) را انتخاب نمایید و به مرحله بعدی بروید.

خرید خود را نهایی کنید

زمانی که ارز دیجیتال مورد نیاز خود را داخل کیف پول نگهداری کنید و زمین متاورسی دلخواه خود را انتخاب کنید، به راحتی می‌توانید به بازار متاورس یا یک پلتفرم شخص ثالث مراجعه کنید و روی خرید کلیک نمایید. اگر معامله با موفقیت انجام شود شما می‌توانید NFT خود را داخل کیف پولتان مشاهده کنید. پس از خرید زمین متاورسی ممکن است تصمیم به نگهداری زمین بگیرید یا تغییراتی را روی آن اعمال کنید. بهتر است این فرآیندها را طبق برنامه انجام دهید تا در نهایت به کسب سود منجر شوند.

نکته: بهترین پلتفرم‌ها برای خرید و فروش زمین متاورسی شامل Sandbox ،Decentraland ، CryptoVoxels  وSomnium Space هستند. با مراجعه به این پلفترم‌ها به راحتی می‌توانید زمین متاورسی مورد نیاز خود را خریداری کنید.

چالش های سرمایه گذاری در زمین های متاورس

 پیش بینی‌ها حاکی از آن است که دنیای متاورس در چند سال آینده رشد خوبی را تجربه خواهد کرد. اما باید این واقعیت را بپذیریم که متاورس یک صنعت تقریبا جدید است و فاصله زیادی با ثبات دارد. به عنوان مثال اگر یک پلتفرم متاورس برای همیشه آفلاین شود، زمین و دارایی‌های شما از بین می‌رود. چالش دیگری که در رابطه با زمین‌های متاورسی وجود دارد مسئله ارزش گذاری آن‌ها است.

این سوال پیش می‌آید که چگونه می‌توان کمبود زمین‌هایی که به صورت مجازی وجود دارند پی برد؟ از طرفی با توجه به وابستگی ارزش زمین‌های متاورسی به نوسانات ارز دیجیتال، باید همیشه بازار کریپتو را زیر نظر بگیرید که تحت تاثیر جو روانی کریپتو دچار ضرر و زیان‌های بزرگ نشوید. تمام صنایع جدید هنگام رونمایی با چالش‌های بزرگی روبرو می‌شوند.

به عبارتی طبیعی است که این چالش‌ها و ریسک‌ها را بشناسید و با احتیاط بیشتری روی زمین متاورسی سرمایه گذاری کنید. کسب درآمد از متاورس برای بیشتر افراد ناشناخته باقی مانده است و عده دیگر از سرمایه گذاری در این حوزه واهمه دارند. لذا باید تمام خطرات آن را بشناسید و با خرید اصولی زمین متاورسی، از نابودی تمام سرمایه خود جلوگیری کنید. هدف ما این نیست که شما را بترسانیم اما این‌ها واقعیت است.

پس لازم است با تحقیق و بررسی کامل وارد دنیای متاورس شوید و با سرمایه گذرای هوشمندانه، بازدهی خوبی از آن به دست آورید. از طرفی اگر جزو افراد ریسک پذیر نیستید اما قصد کسب درآمد از متاورس را دارید، می‌توانید روی خرید توکن‌های متاورسی سرمایه گذاری کنید. صرافی ایرانی کارت از بهترین و محبوب‌ترین توکن‌های متاورسی پشتیبانی می‌کند. لذا با مراجعه به این صرافی به راحتی می‌توانید توکن‌ بازی‌های متاورسی را خریداری کرده و سود خوبی از طریق آن‌ها به دست آورید.

آیا زمین های متاورسی دچار حباب قیمت شدند؟

آینده زمین های متاورسی چگونه خواهد بود؟

 متاورس نسل جدیدی از دنیای اینترنت است که در حال ترکیب شدن با فناوری Web۳ از طریق فناوری بلاک چین است. متاورس روز به روز شبیه دنیای واقعی ما خواهد بود و حتی ممکن است جایگزین برخی از فعالیت‌های دنیای واقعی شود. از طرفی با توجه به حمایت غول‌های بزرگ تکنولوژی از متاورس پیش بینی می‌شود که آینده فوق‌العاده‌ای در انتظار زمین‌های متاورسی باشد. پس اگر با دنیای متاورس آشنایی دارید به وسیله سرمایه گذاری در این حوزه می‌توانید درآمد بسیار خوبی به دست آورید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه معامله زمین‌های متاورسی و ارزهای متاورسی می‌توانید به صرافی ایرانی کارت مراجعه نمایید. این صرافی خدمات متنوعی را برای کاربران خود تدارک دیده است و به شما کمک خواهد کرد که بتوانید نیازهای خود را به راحتی برطرف نمایید.

کد خبر: ۱۸۳٬۴۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha