۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲
رشد ۵.۱ درصد اقتصادی در کشور| ۱۰۰۰ واحد صنعتی به صنایع یزد اضافه می‌شود
معاون وزیر صمت خبر داد؛

رشد ۵.۱ درصد اقتصادی در کشور| ۱۰۰۰ واحد صنعتی به صنایع یزد اضافه می‌شود

یزد- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: هزار واحد صنعتی ظرف یک سال و نیم آینده به صنایع یزد اضافه می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدمهدی برادران، سه شنبه شب در مراسم تجلیل از برگزیدگان صنعت و معدن یزد از رشد ۵.۱ درصدی اقتصاد کشور اظهار داشت: این استان همواره رشد بیشتری نسبت به رشد اقتصادی کشور دارد.

وی یادآور شد: در ۱۰ سال گذشته رشد اقتصادی کشور حتی به صفر هم رسید اما امسال با رشد قابل توجهی به ۵.۱ درصد رسید که امیدواریم این میزان در سال آینده افزایش بیشتری داشته باشد.

برادران ضمن قدردانی از فعالان صنعتی، معدنی و تولیدی در سراسر کشور به ویژه استان یزد اظهار داشت: امیدواریم با همکاری بخش خصوصی بتوانیم در حجم صادرات و واردات نیز به تراز قابل قبولی دست پیدا کنیم.

معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: در یک سال گذشته بالغ بر دو هزار واحد صنعتی راکد در کشور با همت و تلاش مسئولان احیا شد و به چرخه تولید بازگشت و همین اتفاق در حوزه معدن نیز رخ داد به نحوی که تعداد زیادی از معادن بلاتکلیف احیا شدند.

برادران تاکید کرد: احیای مجدد واحدهای صنعتی و معادن در سطح کشور تبلور همکاری جدی صاحبان و فعالان این بخش و اقدام وزارت صمت بوده که این امر همچنان با قوت ادامه دارد و باید این روند مهم با قوت و درایت بیش از گذشته پیگیری شود.

وی از فعالیت سه هزار و ۲۹۰ واحد صنعتی فعال در استان یزد خبر داد و گفت: برای هزار واحد نیز مجوز صادر شد که بر این اساس، ظرف یک سال و نیم آینده، هزار واحد صنعتی دیگر به جمع تولیدکنندگان یزد اضافه خواهند شد.

گفتنی است؛ در این مراسم از فعالان و برگزیدگان حوزه صنعت و معدن استان یزد به همت خانه صنعت استان یزد تجلیل شد.

کد خبر: ۱۸۳٬۴۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha