۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
ایجاد فرصت شغلی بیش از ۵۰ درصد تعهد
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد

ایجاد فرصت شغلی بیش از ۵۰ درصد تعهد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز تقریبا بالغ بر ۷۰۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شده است، یعنی بیش از ۵۰ درصد تعهد و در سامانه رصد و اشتغال، حدود ۴۰۰ هزار فرصت شغلی بارگذاری شده است.

به گزارش بازار، سید صولت مرتضوی افزود: عملکرد اشتغال در کشور براساس اسناد بالادستی و وعده‌هایی که داده شده است یک میلیون فرصت شغلی یک برش ملی و برش استانی داده شده است و تقریبا برای ایجاد بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار شغل در کشور برنامه‌ریزی شده است.

مرتضوی افزود: امروز تقریبا بالغ بر ۷۰۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شده است، یعنی بیش از ۵۰ درصد تعهد و در سامانه رصد و اشتغال، حدود ۴۰۰ هزار فرصت شغلی بارگذاری شده است.

به گفته وی ۵۷۰ هزار فرصت شغلی تاکنون ثبت، رصد و راستی‌آزمایی شده است و برنامه‌ریزی دستگاه‌ها برای سایر فرصت‌های شغلی تا سقف تعهد هم پیش‌بینی شده است.

مرتضوی با اشاره به ایجاد این مشاغل در سراسر کشور افزود: آن چه مهم و حائز اهمیت است استان‌هایی که ضریب اشتغال‌شان از میانگین کشور پایین‌تر بوده است در این برش توفیقات خوبی داشته و در استان سیستان و بلوچستان فرصت‌های شغلی خوبی ایجاد شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با بیان اینکه ۹ مصوبه امروز عمدتا در راستای تجهیز و تامین منابع و توزیع استانی بود، گفت: به شعبه برنامه‌ریزی و توسعه استان‌ها اختیاراتی داده شد، برای نهادهای حمایتی تکالیفی ایجاد شد، برای بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سایر دستگاه‌های اجرایی تعیین تکلیف شد.

به گفته وی مقرر شد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آئین نامه‌هایی را در راستای توسعه همه جانبه اشتغال، تنظیم کند و در یک بازه زمانی کوتاه تقدیم به شورای عالی اشتغال کند.

وی همچنین تاکید رئیس جمهور در جلسه شورای عالی اشتغال مبنی بر اینکه، همه دستگاه‌های اجرایی باید در حوزه اشتغال فعالیت کنند و امر اشتغال تبدیل به قرارگاه اشتغال شود را بسیار حائز اهمیت دانست.

کد خبر: ۱۸۳٬۳۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha