۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۶
قفل مسکن همدان باید با الحاق زمین سریعتر باز شود
فرماندار همدان:

قفل مسکن همدان باید با الحاق زمین سریعتر باز شود

همدان - فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه در همدان مدتهاست تولید زمین نداشتیم و بازنگری طرح جامع شهری نیز به سرانجام نرسیده است، گفت: باید با الحاق زمین قفل مسکن همدان هر چه سریعتر باز شود.

به گزارش بازار؛ محمدعلی محمدی ظهر در کارگروه امور زیربنایی و مسکن همدان اظهار کرد: مسکن دغدغه جدی بسیاری از مردم است و بارها توسط مسئولان نظام مورد تاکید قرار گرفته و از رویکرد دولت سیزدهم در بخش مسکن نباید غافل شد.

وی با تاکید بر ضرورت شتاب بخشیدن در پیشبرد طرح‌های دولت در بخش مسکن افزود: در همدان مدتهاست تولید زمین نداشتیم، همچنین بازنگری طرح جامع شهر به سرانجام نرسیده و باید با الحاق زمین این قفل هر چه سریعتر باز شود.

فرماندار همدان اضافه کرد: متقاضیان ثبت نام شده در طرح نهضت ملی مسکن باید قبل از مرحله تخصیص زمین غربالگری شوند تا زمین مورد نیاز برای تعیین تکلیف متقاضیان واجد شرایط به اندازه کافی تامین و این طرح متناسب با تعداد متقاضیان پیش برود.

وی با اشاره به آمار قابل توجه مسکن‌های روستایی در معرض آسیب بلایای طبیعی در سطح بخش شراء عنوان کرد: حدود ۷۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی در سطح بخش شراء نیاز به مقاوم‌سازی دارد و باید بنیاد مسکن در این بخش بیشتر تلاش کند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان نیز در این جلسه از مقاوم‌سازی ۵۲ درصد مسکن های روستایی شهرستان همدان خبر داد و اظهار کرد : حدود ۲۷ هزار واحد مسکن روستایی در همدان داریم که ۱۵ هزار و ۸۵۸ واحد نیازمند مقاوم‌سازی است.

مسعود رضایی افزود: تا کنون ۶۵ درصد واحدهای مسکونی آسیب‌پذیر در سطح بخش مرکزی و ۳۲ درصد در بخش شراء با برخورداری از تسهیلات مقاوم‌سازی شده‌اند.

کد خبر: ۱۸۳٬۳۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha