۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۷
طرح ۲ فوریتی مدیریت بهینه سازی مصرف آب، برق و گاز و فرآورده‌های نفتی
رئیس کمیسیون انرژی مجلس خبر داد

طرح ۲ فوریتی مدیریت بهینه سازی مصرف آب، برق و گاز و فرآورده‌های نفتی

رئیس کمیسیون انرژی مجلس، راهبرد بهینه سازی مصارف انرژی را از نیازهای ضروری و روز کشور دانست و از تهیه طرح دوفوریتی مدیریت بهینه سازی مصرف آب، برق و گاز و فرآورده‌های نفتی در مجلس خبر داد.

به گزارش بازار، فریدون حسنوند گفت: براساس این طرح معاونت بهینه سازی مصرف ریاست جمهوری تشکیل و همه امور مدیریتی بهینه سازی وزارت نفت به دولت واگذار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: به علت ابعاد گوناگون امور بهینه سازی مصارف کشور و دولت، وزارت نفت نمی‌تواند عهده دار همه این امور باشد.

حسنوند در ادامه سرمایه گذاری خارجی و ایجاد ساختار مدیریت مصرف برای توسعه میادین نفت و گاز و هم ترازی گاز را خواستار شد و گفت: علاوه بر این دو موضوع، باید ۵ درصد از در آمدهای نفتی به وزارت نفت اختصاص یابد و این اختصاص، حکم قوانین برنامه هفتم توسعه و بودجه سالانه شود.

به گفته رئیس کمیسیون انرژی مجلس همچنین باید ۳۰ درصد از منابع صندوق توسعه ملی به وزارت نفت اختصاص یابد چرا که این صندوق از محل در آمدهای نفتی شکل گرفته است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره ضرورت نظارت‌های میدانی مجلس از جمله کمیسیون انرژی در این حوزه‌ها تاکید کرد: این کمیسیون، نظارت‌های میدانی را برای چگونگی اجرای قوانین و کارکردهای واحدهای عملیاتی و اجرایی نفت و گاز کشور افزایش داده است و تلاش می‌کند با این نظارت‌ها، فرایندهای تولید، توسعه، توزیع و صادرات فراورده‌های نفت و گاز اصلاح و بهبود یابد و رونق تولید را ارتقاء دهد.

کد خبر: ۱۸۳٬۳۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha