۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
وقوع ۴۰ پس لرزه در دماوند/ خسارت‌ها جزئی است
استاندار تهران:

وقوع ۴۰ پس لرزه در دماوند/ خسارت‌ها جزئی است

تهران - استاندار تهران از وقوع ۴۰ پس‌لرزه در دماوند پس از زلزله بامداد جمعه خبر داد و گفت: خسارت‌ها جزئی بوده است.

به گزارش خبرنگار بازار، انوشیروان محسنی بندپی ظهر جمعه در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: وقوع زلزله ۵.۱ ریشتری در بامداد جمعه را شاهد بودیم، که استان‌های البرز، تهران و مازندران را تحت تأثیر قرار داد و اکیپ‌های امدادونجات بلافاصله به روستاهای محل زلزله اعزام شدند.

وی با بیان این که خسارات مالی بسیار جزئی است، گفت: خسارات مالی و جانی قابل ذکر ناشی از زلزله نداشتیم، اما در پی وقوع زلزله و تبعات آن در گیلاوند یک سالمند در پی فرار جان خود را از دست داد و یک زن ۲۱ ساله نیز بر اثر ایست قلبی ناشی از ترس از زلزله جان سپرده است.

استاندار تهران گفت: دو هزار و ۶۰۰ نفر در اورژانس و شش اکیپ هلال احمر به مناطق زلزله اعزام شدند و در حال حاضر شرایط به ثبات رسیده و مصدومان نیز به غیر از دو نفر که در مراکز درمانی هستند، مرخص شده‌اند.

محسنی بندپی افزود: بعد از زلزله بیش از ۴۰ پس لرزه داشتیم، اما آنچه مهم است، آمادگی تیم‌های امداد و نجات، اماکن اسکان اضطراری و انبارهای هلال احمر است، مخازن آب استان نیز آمادگی آب رسانی به مناطق در صورت قطع آب را دارند.

وی شرایط تهران با توجه به ویژگی‌هایی که دارد و ساختمان‌های بلندمرتبه را فوق‌العاده توصیف کرد و گفت: نیاز به امکانات پهبادی برای هلال احمر و امدادرسانی در تهران داریم.

استاندار تهران افزود: بیمارستان‌های استان نیز آمادگی کامل دارند، اپلیکیشن «شهر آماده و شهروند آگاه» نیز توسط شهرداری در حال آماده‌سازی است، که آمادگی شهروندان برای حوادث را افزایش دهد.

کد خبر: ۱۸٬۳۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha