۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۹
توان تولید کالاهای با کیفیت در استان سمنان وجود دارد/ رقابت با کالاهای خارجی قاچاق
رئیس اتاق بازرگانی سمنان:

توان تولید کالاهای با کیفیت در استان سمنان وجود دارد/ رقابت با کالاهای خارجی قاچاق

سمنان - رئیس اتاق بازرگانی سمنان با اشاره به ضررهای قاچاق کالا بر تولید کشور، گفت: به جرئت می‌توان گفت تقریباً همه کالاهایی که از طریق قاچاق به ایران وارد می شود در کشور و یا در همین استان قابلیت تولید بهینه و بهتر را دارند.

علی اصغر جمعه ای در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره ضرر های سوء قاچاق کالا و ارز بر اقتصاد کشور به خصوص در بخش تولید داخلی، بیان کرد: قاچاق تنها یک مقوله ساده نیست بلکه دارای اثرگذاری چند وجهی است یعنی علی رغم اینکه اثرگذاری بر گروه‌های تولیدی دارد می تواند چرخه تولید کشور را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

وی با بیان اینکه وقتی تولید در کشور متاثر از قاچاق کاهش یافت در نتیجه معیشت قشر کارگر نیز به خطر می‌افتد، بیان کرد: کمترین عامل سوء این بحران ها ورشکستگی صنایع کوچک و بزرگ تولیدی در کشور و اشاعه بیکاری است.

مبارزه با قاچاق پیش نیاز تحقق جهش تولید

رئیس اتاق بازرگانی سمنان با بیان اینکه مشکل کالاهای قاچاق این است که می توان همه آن ها را در کشور و در همین استان سمنان ساخت و به بازار فرستاد، بیان کرد: کالاهای قاچاق عموماً بی کیفیت هستند و این موضوعی است که باید در باور مردم بنشیند.

جمعه ای با بیان اینکه امروز فناوری و امکانات ساخت خوبی در اختیار صنعتگران ما قرار دارد، گفت: بعضاً دیده می شود که مدل های مشابه از تولیدات خارجی، برای مثال لوازم خانگی، در داخل بسیار بهتر از نمونه خارجی ساخته می شوند و این واقعیتی است که جامعه باید آن را بپذیرد.

وی با بیان اینکه قاچاق کالا سبب خروج ارز از کشور می شود، بیان کرد: همین ارز خارج شده از کشور برای واحدهای تولیدیمان اهمیتی طلا گونه دارند و لذا این موضوع دیگر ضرری است که قاچاق بر اقتصاد کشور دارد.

رئیس اتاق سمنان در خاتمه گفت: مبارزه و مقابله با قاچاق مقدمه‌ و در حقیقت پیش نیاز تحقق شعار سال یعنی جهش تولید، مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

کد خبر: ۱۸٬۳۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha