۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴
منطقه ویژه اقتصادی اترک شناسنامه و فرصت آینده گلستان است
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان:

منطقه ویژه اقتصادی اترک شناسنامه و فرصت آینده گلستان است

گرگان- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گلستان، گفت: منطقه ویژه اقتصادی اترک شناسنامه و فرصت آینده گلستان است.

حجت اله خلیل زاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ظرف دو سه سال گذشته بخش قابل توجهی از زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی اترک در حوزه شبکه برق، شبکه آب داخلی، حفر چاه، فیبرنوری، خط انتقال گاز، سند مالکیت، آسفالت معابر و روشنایی در دو سه سال اخیر تأمین شده است.

وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی اترک شناسنامه و فرصت آینده استان گلستان است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گلستان با یادآوری اینکه منطقه ویژه اقتصادی اترک از سال ۱۳۸۸ وارد فاز اجرایی شد، ادامه داد: هم‌اکنون زیرساخت‌های ۲۵۰ هکتار از وسعت هزار هکتاری منطقه ویژه اقتصادی اترک تأمین شده است و ۳۰ قرارداد با سرمایه‌گذاران منعقد شده است.

وی با بیان اینکه در اترک مشکل تأمین انرژی و محدودیت پذیرش واحدهای آب‌بَر داریم، تصریح کرد: مغفول ماندن بحث منطقه آزاد اینچه برون یکی از دلایلی است که سرمایه‌گذارانی که با ما قرارداد دارند کمتر رغبت به سرمایه‌گذاری دارند چرا که منتظر هستند تکلیف منطقه آزاد مشخص شود تا بتوانند از مشوق‌های بیشتر بهره ببرند.

خلیل زاده با اشاره به اینکه حدود ۲۲ میلیارد تومان برای تأمین زیرساخت‌های اترک هزینه شده است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در منطقه ویژه اقتصادی اترک یک واحد بهره‌بردار و دو سه واحد در حال ساخت و با زمین به تعدادی از سرمایه‌گذاران واگذار شده و ماهم درصدد حل مشکلات انرژی این منطقه اقتصادی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه منطقه ویژه اقتصادی اترک شناسنامه و فرصت آینده استان گلستان است، گفت: استاندار محترم هم اهتمام ویژه‌ای برای حل مشکلات آن دارند و با وجود یک واحد بهره‌بردار یک جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را در اترک برگزار کردند.

کد خبر: ۱٬۸۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha