۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۶
سایه سنگین حوزه حمل و نقل بر مسکن؛ وزارت راه و شهرسازی باید تفکیک شود
عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس:

سایه سنگین حوزه حمل و نقل بر مسکن؛ وزارت راه و شهرسازی باید تفکیک شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: وزارت راه وشهرسازی به دلیل وسعت بسیار زیاد و لزوم توجه ویژه به حوزه مسکن باید حتما تفکیک شده و بخش مسکن به صورت مستقل اداره شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، آرا شاوردیان عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت اجرای قانون جهش تولید مسکن گفت: قانون جهش تولید مسکن یکی از قوانین بسیار کامل و مترقی مجلس شورای اسلامی بوده که در صورت اجرای دقیق آن بسیاری از مشکلات امروز حوزه مسکن رفع و به مرور شاهد ثبات و آرامش در بازار مسکن خواهیم بود.

اجرای برنامه‌ عظیم دولت در ساخت مسکن نیازمند ارائه‌ای به همان وسعت است
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هم اکنون با گذشت بیش از یک سال از اجرای قانون جهش تولید مسکن و روی کار آمدن دولت سیزدهم، اقدام قابل توجهی درحوزه ساخت مسکن شاهد نبودیم. برنامه‌های وسیع، آرمانی و مطلوب دولت در حوزه ساخت مسکن نیاز به اهتمامی به همان وسعت در پهنه دولت داشت که متاسفانه شاهد نبودیم. علی رغم تلاش‌های مجموعه وزارت راه برای تامین اراضی، سایر وزارت خانه ها به ویژه بانک‌ها همکاری لازم را ندارند.

وی با بیان اینکه تحقق وعده ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی بدون همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مسکن امکان پذیر نیست عنوان کرد: دولت باید بانک‌ها را مکلف به اجرای قانون جهش تولید مسکن و پرداخت تسهیلات به حوزه مسکن کند؛ قانون جهش تولید مسکن برای بی توجهی و استکناف دستگاه‌ها در اجرای قانون جریمه تعیین کرده است اما پیگیری اجرای قانون و اعمال جریمه برای مستنکفین نیز به تلاش و اهتمام دولت نیاز داشته و از این جهت بی تحرکی وزارت راه کاملا محسوس است.

نماینده ارامنه تهران و شمال کشور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر هم اکنون از وزیر راه سوال شود تا پایان سال چه تعداد واحد مسکونی به مردم تحویل می‌شود، پاسخی روشنی نخواهد داشت. برنامه‌ها ها روی کاغذ بسیار مطلوب بوده اما عمل و اجرای آن نگران کننده است.

شاوردیان اظهار کرد: کمیسیون عمران بر خود واجب می‌داند دولت را با ابزارهای قانونی در اجرای دقیق قوانین به حرکت درآورد هرچند وسعت وزارت راه و تعدد معاونت ها و زیرمجموعه ها سرعت عمل وزیر را در حوزه ساخت و ساماندهی بازار مسکن به شدت کاهش داده است. مسکن به عنوان یکی از مهمترین موضوعات امروز کشور که گرانی و نا به سامانی بازار آن مردم را تحت فشار قرار داده باید متولی با قدرت مانور و تمرکز بالا داشته باشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حوزه‌های مختلف حمل و نقلی و وضعیت راه‌ها کشور به حدی وسیع بوده که مدیریت آن به تنهایی تمام انرژی وزیر را می‌گیرد. بنده معتقدم وزارت راه وشهرسازی به دلیل وسعت بسیار زیاد و لزوم توجه ویژه به حوزه مسکن باید حتما تفکیک شده و مستقل اداره شود.

کد خبر: ۱۸۳٬۲۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha