۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۲
شناسه کالا راهی برای مبارزه با تولید زیرپله‌ای و قاچاق کالا
مدیرکل سازمان صمت اصفهان مطرح کرد؛

شناسه کالا راهی برای مبارزه با تولید زیرپله‌ای و قاچاق کالا

اصفهان-کمیلی؛رئیس سازمان صمت اصفهان گفت: تولید کنندگان و وارد کنندگان ملزم به داشتن شناسانه کالا برای محصولات خود هستند که این اقدام برای مبارزه با قاچاق کالا و تولید محصولات زیرپله‌ای انجام شده است.

امیرحسین کمیلی در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به روز صنعت و معدن اظهار کرد: قصد ما آن است که ظرفیت های استان اصفهان در رویدادهای آتی در حوزه صنعت معدن و تجارت مطرح و مشکلات برطرف شود تا شاهد شکوفایی استان باشیم.

وی، در ارتباط با برنامه های سفر دو روزه مسئولان به استان اصفهان افزود: اجلاس صنعت و معدن با حضور فعالان اقتصادی استان و مسئولان برگزار می شود، نشست تخصصی با امیر رضا نقش معاون اقتصادی استانداری اصفهان، افتتاح و رونمایی از دستاوردهای صنعتگران اصفهان، بازدید از شهرک علمی تحقیقاتی و نشست با فعالان حوزه دانش بنیان از برنامه های این مناسبت است.

مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تاکید کرد: بازدید از شرکت پلی اکریل، افتتاح نمایشگاه برق الکتریک و نشست صنعت و معدن از دیگر رویدادها خواهد بود و کلنگ زنی کارخانه سرم سازی گلپایگان از رخدادهای ارزشمند این ایام است.

وی خبر از حضور وزیر اقتصاد و دارایی در اصفهان در پایان هفته داد و در ادامه گفت: روز پنجشنبه نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با حضور وزیر اقتصاد برگزار می شود.

کمیلی در پاسخ به وضعیت پیش آمده به واسطه قطع اینترنت اظهار کرد: برای شرکت‌های بزرگ به دلیل داشتن زیر ساختهای اختصاصی مشکلی پیش نیامده و خسارت واحدهای کوچک جبران خواهد شد.

وی به ایجاد اشتغال مستقیم برای ۱۲ هزار و ۲۳۰ نفر در استان اصفهان با فعال شدن واحدهای تولیدی و صنعتی اشاره کرد و گفت: هر هفته جلسات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری اصفهان برگزار شده است که در این راستا در ۶ ماهه ابتدای امسال ۱۸۱ جلسه تخصصی برگزار شده است که از دستاوردهای آن بازگشت ۶۴ واحد صنعتی راکد در استان اصفهان به چرخه فعالیت و تولید بود.

مدیر کل صمت استان اصفهان از صدور هزار و ۵۰۰ مجوز برای طرح‌های ایجادی و توسعه یاد کرد و ادامه داد: یک هزار و ۳۰۳ مجوز صنعتی در استان طی یکرسال گذشته صادر شده است که میزان سرمایه‌گذاری برای این تعداد جواز تاسیس، ۶۰ هزار و ۶۲۷ میلیارد تومان با اشتغال ۳۵ هزار و ۶۹۵ نفر خواهد بود.

صدور جواز بهره‌برداری ۵۹۱ کارخانه جدید در استان

کمیلی اذعان داشت: با صدور جواز بهره‌برداری ۵۹۱ کارخانه جدید در استان طی یک سال اخیر پیش‌بینی می‌شود با بهره‌برداری از یک هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی برای حدود ۴۰ هزار نفر اشتغال ایجاد شود.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر ۱۰۰ پروژه کلان که در سطح ملی در حال انجام است، مردمی سازی یارانه‌ها و شفاف سازی فعالیت های فعالان اقتصادی از آن جمله است، بدین منظور تمام فعالیت های فعالان اقتصادی در سامانه تجارت ثبت شده و تولید کنندگان و وارد کنندگان ملزم به داشتن شناسانه کالا برای محصولات خود خواهند بود که این اقدام برای مبارزه با قاچاق کالا و تولید محصولات زیر پله ای انجام پذیرفته است.

کد خبر: ۱۸۳٬۲۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha