۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸
تسهیلات مانایی راهی برای حمایت از صنعت داخل است

تسهیلات مانایی راهی برای حمایت از صنعت داخل است

همه قراردادهای تسهیلات مانایی حمایت از صنعت داخل است که موجب اشتغالزایی ، جلوگیری از تبدیل ارز به ریال و کاهش زمان رسیدن پول به دست متقاضی است.

به گزارش بازار، میرمحمد صادقی معاون بانکی و اعتباری صندوق توسعه ملی، تسهیلات مانایی نوعی تسهیلات ارزی قابل استفاده پروژه ها برای مصرف کننده و متقاضی است چرا که تسهیلات صرفا از طریق بانک مرکزی و مجموعه اسنادی بود که اذعان داشتند که پروژه ها نیاز به تسهیلات ارزی دارد و برای وارد کردن تجهیزات از خارج کشور تسهیلاتت ارزی دریافت می کردند.

وی با اشاره به شرایط تسهیلات مانایی افزود: برخی پروژه ها نیاز به تسهیلات ارزی ندارد و باید تسهیلات ریالی هم دریافت کنند در پروژه های ارزی صندوق توسعه ملی بخش از تسهیلاتی که به صورت ارزی پرداخت می شد را ریالی پرداخت می کرد ولی محاسبات آن ارزی است نرخ این نوع تسهیلات معادل تسهیلات ارزی است یعنی بین ۶ تا ۸ درصد است.

صادقی تصریح کرد: همه قراردادهای تسهیلات مانایی حمایت از صنعت داخل است که موجب اشتغالزایی ، جلوگیری از تبدیل ارز به ریال و کاهش زمان رسیدن پول به دست متقاضی است.

وی در اینباره افزود: پیش از این، فرایندهای بانک مرکزی ۳ الی ۴ ماه زمان می برد تا بعد از وصول تمام اسناد به بانک، پول به حساب متقاضی واریز شود اما با تسهیلات مانایی ریال موجود را در اختیار بانک عامل قرار می دهیم و بانک در کمتر از چند روز پول را در اختیار متقاضی قرار می دهد و درواقع بار مالی که به بانکها برای دریافت تسهیلات ریالی متحمل می شدند را صندوق توسعه ملی به دوش می کشد.

کد خبر: ۱۸۳٬۲۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha