۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱
دستگاه های اقتصادی باید زمینه را برای ایفای دیپلماسی اقتصادی ایجاد کنند
سخنگوی اسبق وزارت امورخارجه:

دستگاه های اقتصادی باید زمینه را برای ایفای دیپلماسی اقتصادی ایجاد کنند

سخنگوی اسبق وزارت امورخارجه گفت: وزارت امورخارجه تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تاتحریم‌ها را کم اثرتر کند و در مجامع بین‌المللی از حقوق ملت ایران دفاع کند اما دستگاه‌هایی که مسئول اصلی بخش اقتصادی هستند، باید زمینه رشد اقتصادی را ایجاد کنند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، رامین مهمان‌پرست با بیان اینکه دستگاه‌های سیاست‌خارجی، مجری سیاست‌های کلانی است که در عرصه سیاست خارجی در کشور اتخاذ می شود، گفت: البته وزارت امورخارجه به عنوان یک عضو در شورای عالی امنیت ملی و دستگاه‌های تصمیم‌ساز، حضور دارد و اثرگذاراست اما در نهایت مجری مصوبات این نهادها است.

وی افزود: سیاست‌های کلی و چارچوب اصلی جهت‌گیری اقتصاد کشور در سطح مدیران ارشد تصمیم‌گیری می‌شود و دستگاه سیاست خارجی نقش مهمی در پیاده کردن این چارچوب‌ها و سیاست‌های کلی دارد.

وی با اشاره به نام گذاری سال‌های‌ اخیر در چارچوب و حوزه اقتصاد توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: در سال‌های اخیر بر تولید داخلی و رونق صادرات تأکید شده است و زمانی دستگاه دیپلماسی کشور می‌تواند در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری عمل کند که دستگاه های اقتصاد کشور نیز بر مبنای فرمایشات رهبر معظم انقلاب، جهت‌گیری‌ها را مشخص کنند.

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه از اثراتی که تحریم های اقتصادی بر ایران دارد گفت و عنوان کرد: وزارت امور خارجه تمام تلاش خود را انجام می دهد تا تحریم‌ها را کم اثرتر کند و در مجامع بین المللی از حقوق ملت ایران دفاع کند اما دستگاه‌هایی که مسئول اصلی بخش اقتصادی هستند، باید زمینه رشد اقتصادی را ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: اگر دستگاه‌ها و نهادهای مسئول در حوزه اقتصاد به فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد بیشتر توجه می‌کردند، می‌توانستند ریشه نقاط ضعف و آسیب پذیر اقتصاد را در سیاست های داخلی برطرف کنند.

مهمان پرست یکی از اشکالات اساسی اقتصاد ایران را وابستگی به نفت دانست و گفت: دلیل اصلی این وابستگی وجود یک دولت بزرگ با تعداد زیاد کارمندان است. در حال حاضر چهار میلیون کارمند شاغل و بیش از این مقدار کارمند بازنشسته دولتی داریم و در مجموع بیش از هشت میلیون نفر حقوق بگیر دولت هستند و در نتیجه ۴۰ درصد از جمعیت کشور منتظر دریافت حقوق از دولت می باشند.

کد خبر: ۱۸٬۳۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha