۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
نرخ‌گذاری عوارض ساختمان در گرگان خلاف اصلی ترین سیاست دولت است
عضو انجمن انبوه سازان گلستان:

نرخ‌گذاری عوارض ساختمان در گرگان خلاف اصلی ترین سیاست دولت است

گرگان- قدس مفیدی، عضو انجمن انبوه سازان مسکن گفت:‌ نرخ‌گذاری شهرداری گرگان در بخش عوارض ساختمان و افزایش قیمت ها تا سقف ۶۰۰ درصد خلاف اصلی ترین سیاست عمرانی دولت است.

سیدمحمدقدس مفیدی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در سنوات اخیر افزایش نرخ عوارض شهری از جمله عوارض ساختمان به امری مرسوم تبدیل شده که سازندگان و انبوه سازان مسکن، علی رغم برخی اعتراضات به آن تمکین و مبالغ تعیین شده از سوی شهرداری ها را پرداخت می کنند.

عضو انجمن انبوه سازان مسکن گلستان گفت: اتفاقی که سال گذشته در پارلمان شهری گرگان روی داد، افزایش نامتعارف نرخ عوارض ساختمان بود که انطباقی با تورم در سایر قیمت ها و تورم متوسط بازار نداشت.

وی افزود: عوارض ساختمان در شهرداری گرگان هر چند متغیر و منطقه ای بود اما در برخی مناطق شاهد افزایش حدود ۶۰۰ درصدی عوارض بودیم که تناسبی با تورم جامعه نداشت.

قدس مفیدی بیان کرد: در حالی که دولت سیزدهم در تلاش است تا با حدف هزینه زمین، به سمت و سوی ارزان سازی مسکن برود اما شهرداری گرگان با نرخ گذاری جهشی در بخش عوارض ساختمان، برخلاف اصلی ترین سیاست عمرانی دولت گام نهاد.

این فعال صنعت ساختمان ادامه داد: در حالی که تحریم های کمرشکن، ناکارآمدی برخی مدیران و تورم محسوس در جامعه، عرصه را بر معیشت و زندگی مردم تنگ و سخت کرده است، اتخاذ چنین رویکردهایی از سوی شهرداری گرگان توجیه پذیر نیست.

وی گفت: در سالیان اخیر نسبت های هزینه ای شهرداری گرگان در بخش جاری و عمرانی با یک تغییر اساسی روبرو شده است و هزینه های جاری شهر از هزینه های عمرانی پیشی گرفته است، این موضوع سبب شد تا شهرداری تلاش کند منابع مالی و کمبودهای اعتباری خود را از بخش عوارض اعمالی بر صنعت ساختمان تحصیل کند که در نهایت بیشترین فشار شامل شهروندان خواهد شد.

عضو جامعه مهندسان گلستان عنوان کرد: در شرایط فعلی بازار مسکن در گرگان، بخشی از سرمایه گذاران سرمایه های خود را فریز کرده و سراغ گرفتن پروانه ساختمانی جدید نرفته اند و برخی همه ترجیح داده اند به سراغ سایر شهرها و مناطق پیرامونی گلستان بروند که هر دو برای اقتصاد استان خوب نیست.

کد خبر: ۱۸۳٬۱۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha