۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۳
ثبت سفارش خودروهای وارداتی از هفته جاری
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد

ثبت سفارش خودروهای وارداتی از هفته جاری

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با رفع اشکالات وارد شده از سوی مجلس به آیین‌نامه واردات خودرو، ثبت سفارش خودروهای وارداتی از هفته جاری آغاز می‌شود.

به گزارش بازار، امید قالیباف افزود: آمادگی برای ثبت سفارش واردات خودرو وجود دارد و از هم اکنون واردکنندگان می‌توانند روند واردات را آغاز کنند.

وی اضافه کرد: روز گذشته شرکت‌هایی که در مرحله نخست بررسی‌ها حائز صلاحیت بودند در جلسه‌ای با حضور معاونت حمل و نقل وزارت صمت، متعهد شدند به سرعت ثبت سفارش و سایر مراحل واردات خودرو را انجام دهند.

قالیباف گفت: واردکنندگان با شرکت‌های خودروساز ژاپنی، چینی، کره‌ای و اروپایی مذاکره داشتند و مقرر شد از این شرکت‌ها خودرو وارد شود.

مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو نیز، گفت: قرار است دو خودروساز (کرمان خودرو و آرین موتور) جزو نخستین وارد کنندگان خودرو باشند.

دادفر با بیان اینکه قرار است خودروهای ژاپنی ارزان قیمت وارد شود افزود: از آنجایی که این دو خودروساز (کرمان خودرو و آرین موتور) تاکنون نماینده خودروسازان هیوندای، کیا و میتسوبیشی بودند، بنابر این هم اکنون خودروهای خودروسازان وارد خواهد شد؛ البته خودروهایی که وارد می‌شود جزو خودروهای ارزان قیمت این خودروسازان خواهد بود ضمن اینکه خودروهای شاسی بلند وارد نخواهد شد.

کد خبر: ۱۸۳٬۰۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha