۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
۵ مکان تفریحی کیش مناسب وقت گذرانی در تعطیلات

۵ مکان تفریحی کیش مناسب وقت گذرانی در تعطیلات

کیش یکی از بهترین مقصدهای گردشگری ایرانیان به خصوص در نیمه دوم سال است که بسیاری از استان‌های کشور درگیر بارش برف و باران و تگرگ می‌شوند.

به گزارش بازار، کیش یکی از بهترین مقصدهای گردشگری ایرانیان به خصوص در نیمه دوم سال است که بسیاری از استان‌های کشور درگیر بارش برف و باران و تگرگ می‌شوند. جزیره مرجانی خلیج همیشه فارس ایران، با مناظر کارت‌پستالی و مکان‌های تاریخی و گردشگری و اقامتی لوکس، انتخاب هوشمندانه‌ای برای وقت گذرانی در آخر هفته‌ها به خصوص تعطیلات ملی و مذهبی است.

کشتی یونانی کیش

اگر با بلیط کیش سفر کردید، در اولین فرصت سری به محل قرارگیری کشتی یونانی بزنید. غروب آفتاب در منطقه کشتی یونانی، معمولا فضای خوبی برای عکاسی است. لوکیشن کشتی یونانی در جزیره زیبا کیش، محفل همیشگی عاشقان عکسبرداری است. کشتی یونانی، در جنوب غربی جزیره کیش واقع شده و اگر به خیابانی به نام غروب کیش سر بزنید، در جوار میدان غروب، پارکی به پارک ساحلی کشتی یونانی مشاهده می‌کنید.

اگر قصد عکسبرداری در زمان غروب یا طلوع خورشید دارید، حتما تجهیزات عکسبرداری مناسب همراه داشته باشد. پارک ساحلی کشتی یونانی جای خوبی برای پیک نیگ عصرگاهی است. شاخص‌ترین جاذبه جزیره کیش بوده و می‌توانید زیباترین غروب را در کنار آن تماشا کنید.

۵ مکان تفریحی کیش مناسب وقت گذرانی در تعطیلات

البته در منطقه‌ای که کشتی یونانی قرار گرفته است، امکاناتی چون شترسواری و اسب سواری نیز دیده می‌شود. این جاذبه‌ها در سال‌های آتی شاید وجود نداشته باشد چون امکان غرق شدن کشتی یونانی وجود دارد. دقت کنید که امکان بازدید از داخل کشتی یونانی به گل نشسته وجود ندارد.

کشتی یونانی در سال ۱۳۴۵ مهمان جزیره شده و بیش از نیم قرن است که تبدیل به مقصد گردشگری مهمی در جزیره شده است. بومیان کیش از این کشتی به عنوان عروس یونانی یاد می‌کنند.

گشتی در کاریز کیش

یکی دیگر از مقصدهای گردشگری دوست‌داشتنی و خاطره‌انگیز در جزیره کیش، کاریز کیش است. کاریز کیش در بلوار میرمهنا، حد فاصل میدان المپیک و میدان فارور واقع شده و مجموعه فرهنگی سیاحتی شهر زیر زمینی جزیره محسوب می‌شود. بازدید از آن برای گروه‌های مختلف سنی توصیه می‌شود.

کاریز کیش که یکی از مهم‌ترین مکان‌های توریستی این جزیره خوش‌منظره جنوب ایران است، بیش از دو هزار و پانصد سال قدمت داشته و نمونه‌ای جذاب از هنر حفاری قنات در ایران باستان است. هنر حفاری قنات را می‌توان در دیار ترین‌های ایران یعنی یزد، به نظاره گشت و چیزهای زیادی اموخت. خلاصه، شهر زیززمینی کاریز، یادآور دیار قنات، قنوت و قناعت است و بازدید از آن را توصیه می‌کنیم.

از ویژگی‌های منحصر به فرد این ساختار زیرزمینی، مرجانی بودنش است. جریان آب شیرین و هوای خنک در زیرزمین و سقف مرجانی مملو از فسیل‌های کهن، فضای رمانتیکی را در شهر زیرزمینی کاریز خلق کرده است. این جاذبه کیش را باید در فهرست مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کیش لقب داد.

گفتنی است، کاریز کیش حدود پانزده کیلومتر طول داشته و در عمق چهارده متری زمین ایجاد شده است. وسعتی حدود ده هزار متر مربع دارد و عکاسی در آن آزاد است. ساختش با وسایل ابتدایی مثل کلنگ و تیشه بوده و و آب و هوای خنکی در آن جریان دارد. حتما بازدید از کاریز کیش، برای شما دلپذیر خواهد بود. اگر با کودکان به همراه تور کیش به کاریز رفتید، مراقب باشید که از نوشتن و حک کردن روی دیواره‌ها و سنگ‌ها خودداری شود تا میراث‌دار شایسته‌ای برای آیندگان باشیم.

پارک آبی اوشن کیش

علاوه بر کشتی یونانی و کاریز کیش، از دیگر مقصدهای گردشگری وسوسه‌انگیز این جزیره زیبا، پارک بی اوشن کیش است که در جاده جهان واقع شده و یکی از بهترین مکان‌ها برای وقت گذرانی کودکان و نوجوانان و جوانان به شمار می‌رود.

شما می‌توانید ۲ تا ۵ ساعت در این مجموعه بزرگ تفریحی، از انواع ورزش‌های آبی لذت ببرید. هر نفر بایستی بلیط مجموعه را خریداری کند که یکی از گران‌ترین بلیط‌های ورود به مجموعه‌های تفریحی کیش نیز محسوب می‌شود. کودکان و سالمندان دارای تخفیف هستند. خرید اینترنتی معمولا با قیمت کم‌تری همراه است.

رستوران و کافی شاپ و اتاق ماساژ و اسپا و فروشگاه و سرویس حمل‌ونقل رایگان از جمله خدمات پارک آبی اوشن کیش است.

گفتنی است پارک آبی اوشن کیش، نخستین تم پارک آبی در ایران است. در کنار نخستین پارک آبی روباز در ایران، رایدهای مختلفی چون راید آدرنالین، رالی راید، آناکوندا، گرداب و مارپیج های دو گانه دارد که مخصوص آدرنالین‌گردهای عاشق هیجان و تفریحات خاص است. استخرهای چندگانه پارک آبی نیز هر یک داستان مخصوص به خود دارد. مربیان و غریق نجات‌های حرفه‌ای، مراقب فعالیت مهمانان این پارک آبی لذت بخش در طول ساعت کاری پارک هستند. لذا نگران نباشید.

۵ مکان تفریحی کیش مناسب وقت گذرانی در تعطیلات

شهر تاریخی حریره کیش

یکی دیگر از مقصدهای گردشگری تاریخی جزیره، شهر حریره است. بازدید از این شهر تاریخی رایگان است. اگر اقدام به رزرو اقامتگاه بوم گردی کردید، شهر تاریخی حریره کیش برای وقت گذرانی عصرگاهی در جایی که نیازی به پرداخت ورودیه ندارید، توصیه می‌شود. شهر تاریخی در بلوار میرمهنا، بلوار المپیک، میدان حریره خیابان کرانه واقع شده است.

قدمت این شهر تاریخی به قرن پنجم تا دهم قمری باز می‌گردد و در فهرست آثار ملی کشور قرار دارد. مجموعه‌ای از بناهای ساحلی و عمارت‌های اعیانی بود که در طول دوران، با خاک یکسان شده و اکنون از شهری پر رونق به وسعت یک صد هکتار، آواره‌هایی گلی بر جای مانده است. یکی از قدیمی‌ترین حمام‌های ایران در این شهر احداث شده و بازدید از کوچه پس کوچه‌های آن جذاب خواهد بود.

دلفین گردی در کیش

پارک دلفین‌های کیش یکی از هیجان‌انگیز ترین مقصدهای گردشگری برای طیف‌های مختلف سنی است. پارک دلفین‌های کیش در خیابان جهان واقع شده و بازدید از آن به مدت ۱ تا ۲ ساعت امکان پذیر است. ورودیه پارک دلفین‌های کیش بیش از ۲ میلیون ریال به ازای هر نفر بوده و خرید اینترنتی مشمول تخفیف خواهد بود.

پارک دلفین‌های کیش، مکانی برای تماشای رقاصی و طنازی دلفین‌های بازیگوش و باهوش است که می‌تواند شما را در مدت بازدید از پارک، به وجد آورده و لحظاتی خوبی را به خصوص برای کودکان و نوجوانان رقم بزنید. این مجموعه تفریحی از بخش های گوناگونی مثل باغ پرندگان، تونل خزندگان، آکواریوم آب شور و دلفیناریوم تشکیل شده و شیر دریایی و گربه دریایی و پنگوئن نیز در آن دیده می‌شود.

۵ مکان تفریحی کیش مناسب وقت گذرانی در تعطیلات

اگر قصد دارید تا تجربه متفاوتی را با دلفین‌ها رقم بزنید و جزیره هنگام خلیج فارس را نیز ندیده‌اید، توصیه می‌کنیم از پارک دلفین‌های کیش بازدید کنید. پارک دلفین‌ها در تفلیس و ترکیه نیز مشتریان زیادی دارد.

در پارک دلفین‌های کیش علاوه بر برنامه‌هایی که در بالا به آن اشاره شد، برنامه‌های شادی توسط هنرمندان کشورمان در طول هفته برگزار می‌شود که در رقم زدن فضایی خاطره‌انگیز برای کودکان و نوجوانان قابل توجه است.

اگر تماشای دلفین‌های دوست‌داشتنی، شما را علاقمند تماشای دنیای زیرآب در زیر آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس ایران کرد، به مرکز غواصی جزیره واقع در جنوب هتل شایان رفته و از خدماتش بهره‌مند شوید. از معروف‌ترین مراکز غواصی منطقه خلیج فارس بوده و محبوب عاشقان تفریحات آبی و تماشای دنیای فوق‌العاده دیدنی جزیره از نزدیک. امکان اسکوتر زیردریایی با حضور غواص با تجربه نیز برای علاقمندان وجود دارد.

کد خبر: ۱۸۲٬۹۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha