۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
معرفی روبو فارکس و محبوب‌ترین بروکرها در ایران

معرفی روبو فارکس و محبوب‌ترین بروکرها در ایران

یکی از بروکرهای نسبتاً قدیمی در جهان، روبو فارکس است که کاربران ایرانی نیز می‌توانند از طریق آن هر خدماتی را دریافت نمایند.

به گزارش بازار، یکی از بروکرهای نسبتاً قدیمی در جهان، روبو فارکس است که کاربران ایرانی نیز می‌توانند از طریق آن هر خدماتی را دریافت نمایند. این کارگزاری از سال ۲۰۰۹ میلادی شروع به فعالیت کرد و اعتبارات جهانی بسیاری را به دست آورد. در بازار فارکس دارایی‌های گوناگونی ارائه می‌شود که سرمایه‌گذار، با کسب دانش و تجربه کافی می‌تواند در زمان مناسب وارد معاملات گردد. در کارگزاری فارکس کالاهایی ارائه می‌شوند که برای آن‌ها در سطح جهانی عرضه و تقاضا وجود دارد؛ این کالاها دارای نمودار قیمت جهانی هستند و حجم معاملات آن‌ها نیز قابل‌ اندازه‌گیری است. بازار فارکس یک سایت و یا مکان فیزیکی نیست، مجموعه‌ای از اطلاعات مانند قیمت و حجم معاملات است که به‌ صورت نمودار نمایش داده می‌شوند. فارکس یک بازار مجازی است که تریدر به کمک بروکر می‌تواند، خریدوفروش‌های خود را در سطح جهانی انجام دهد و به کسب درآمد برسد.

امروزه سرمایه‌گذاری در این بازار یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌های هر سرمایه‌گذاری است. در کارگزاری فارکس هیچ کالایی در اختیار شما قرار نمی‌گیرد؛ شما در خریدوفروش بروکرها مشارکت می‌کنید و می‌توانید اصل پول و سود ناشی از معاملات را دریافت کنید.

بروکر چیست؟

کاربرد بروکر مانند کارگزاری بورس در ایران است؛ با این تفاوت که دامنهٔ خدمات آن مربوط به بازارهای جهانی می‌شود. بروکرها امکان دسترسی شما به بازارهای خریدوفروش در فارکس را ایجاد می‌کنند. بروکرها مبلغی را به‌ عنوان کارمزد در ازای خدماتی که به شما ارائه می‌دهند، دریافت خواهند کرد. در حقیقت بروکر واسطه‌ای است که امکان انجام معاملات در بازار فارکس را به مشتریان ارائه می‌نماید. محبوب‌ترین بروکر میان ایرانیان، بروکر روبو است که از اعتبار و شهرت بالایی نیز برخوردار است.

پس از روبو، یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین بروکرهای فارکس، ارانته نام دارد و خدمات بسیاری به مشتریان ایرانی خود ارائه می‌دهد. انواع جفت ارزهای فارکس، طلا، نفت، ارزهای دیجیتال و سهام بعضی از شرکت‌های جهان را در ارانته می‌توان معامله نمود و به درآمد رسید. کارگزاری ارانته تقریباً از سابقه کم، اما از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است؛ به‌ غیر از خوش‌نامی در میان تریدرها، رضایت دو رگولهٔ خوب را نیز به دست آورده است.

آمارکتس یکی دیگر از انواع بروکرها است که توانسته در سال‌های اخیر در میان مشتریان ایرانی محبوبیت زیادی کسب کند. در حال حاضر این بروکر به‌ عنوان یکی از معتبرترین بروکرها برای ایرانیان محسوب می‌شود؛ به این دلیل که دارای رگولاتوری است و می‌تواند مشتریان ایرانی را ساپورت کند. آمارکتس در واریز و برداشت برای ایرانی‌ها دارای امنیت است؛ از این‌رو سرمایه شما در این بروکر به‌ طور کامل ایمن خواهد بود. از جمله خدماتی که این بروکر ارائه می‌کند می‌توان به ارائه گسترده نمادهای معاملاتی ازجمله شاخص‌ها، فلزات، فارکس، کالا، ارزهای دیجیتال، سهام و اوراق قرضه، ارائه حساب‌های معاملاتی با حداقل واریز ۱۰۰ دلاری، حساب کپی تریدینگ، اتوچارت لیست، اجرای سریع دستورات معاملاتی، بونوس‌های قابل‌ترید، روش‌های واریز و برداشت ریالی و غیر ریالی و... اشاره نمود. این خدمات باعث شده است که افراد بسیاری از این بروکر بهره ببرند.

معرفی روبو فارکس و محبوب‌ترین بروکرها در ایران

انواع حساب روبو فارکس

کارگزاری فارکس از انواع حساب‌ها بهره می‌برد و شما می‌توانید هر یک از این حساب‌ها را در اختیار داشته باشید. انواع حساب این کارگزاری عبارت است از:

  • حساب pro که دارای بیشترین تعداد کاربر است.

  • حساب procent که برای افراد مبتدی بسیار مناسب است.

  • حساب prime برای افرادی که تجربه معامله دارند بهترین شرایط را به وجود می‌آورد.

  • کارگزاری فارکس یک حساب ECN، همچون دیگر بروکرها را ارائه کرده است.

  • حساب R trader که یک پلتفرم تحت وب محسوب می‌شود و این امکان را برای شما به وجود می‌آورد تا به طیف وسیعی از ابزارهای معاملاتی دسترسی پیدا کنید. این نوع حساب برای معامله بر روی سهام شرکت‌های بزرگ دنیا بسیار مناسب است.

دارایی‌های قابل معامله در بروکر روبو فارکس

پس از ثبت‌نام در بروکر فارکس و افتتاح حساب، ابزارها و نمادهای معاملاتی بسیاری را در اختیار شما قرار خواهد گرفت که عبارت‌اند از:

  • فارکس که ۳۶ جفت ارز قابل معامله را شامل می‌شود.

  • فلزات گرانبهایی همچون طلا و نقره

  • ۵ شاخص مطرح بورس‌های بزرگ دنیا در حساب‌های غیر R Trader

  • ۱۱ شاخص از بورس‌های بزرگ در حساب R Trader

  • بیت کوین و اتریوم که دو کریپتو مطرح بازار محسوب می‌شوند نیز در این بروکر قابل‌ترید هستند.

  • سهام ۴۹ شرکت بزرگ آمریکایی و ۱۲ شرکت بزرگ روسی در روبو بروکر قابل معامله هستند.

معرفی روبو فارکس و محبوب‌ترین بروکرها در ایران

حساب اسلامی و ثبت‌نام در بروکر کارگزاری روبو فارکس

از میان حساب‌های بروکر فقط دو نوع حساب pro و pro cent در کارگزاری فارکس به‌ صورت اسلامی ارائه خدمت می‌کنند. نمی‌توان گفت که هیچ‌گونه بهره‌ای در این حساب‌ها از شما دریافت نمی‌شود؛ اما کمیسیونی بر اساس حجم معاملات و جفت ارزی که معامله می‌کنید، دریافت می‌شود. شما به‌ عنوان بهره به بروکر چیزی پرداخت نمی‌کنید، اما کمیسیونی که از شما دریافت می‌شود تقریباً همانند همان بهره است و تفاوت زیادی میان آن‌ها وجود ندارد.

روند ثبت‌نام در این کارگزاری زیاد سخت نیست و شبیه به دیگر بروکرها است. اگر به زبان انگلیسی مسلط باشید کار شما راحت‌تر است؛ اما اگر به زبان انگلیسی تسلط ندارید امکان دارد به آموزش ثبت‌نام نیاز پیدا کنید. به‌ صورت کلی می‌توان گفت روند ثبت‌نام در روبو شامل پر کردن فرم ثبت‌نام، تأیید آدرس ایمیل، تأیید شماره موبایل، تکمیل فرم اطلاعات هویتی و آپلود مدرک تأیید هویت، تکمیل اطلاعات سکونتی و آپلود مدرک تأیید آدرس می‌شود. در صورتیکه در دیگر بروکرها ثبت‌نام کرده باشید قطعاً متوجه خواهید شد که ثبت‌نام در کارگزاری فارکس نیز همچون دیگر بروکرها است و مراحل احراز هویت آن نیز همان‌قدر زمانبر است.

سخن پایانی

روبو فارکس یکی از بروکرهای قدیمی در دنیا محسوب می‌شود که از سال ۲۰۰۹ میلادی فعالیت خود را آغاز نموده است. این کارگزاری به مشتریان ایرانی ارائه خدمت می‌کند و محیطی امن را برای آن‌ها ایجاد کرده است. فارکس یک بازار مجازی به شمار می‌آید که تریدر به کمک بروکر می‌تواند، خریدوفروش‌های خود را در سطح جهانی انجام دهد. این بروکر شامل پنج حساب R trader،ECN، prim، procent و pro می‌شود که حساب Pro بیشترین کاربر را دارد. بروکر کاربردی همچون کارگزار بورس ایران را دارد و تفاوت آن در دامنهٔ خدمات است که دامنه خدمات بروکر مربوط به بازارهای جهانی می‌شود.

بروکرها امکان دسترسی شما به بازارهای خریدوفروش در فارکس را ایجاد می‌کنند. دارایی‌هایی که در کارگزاری فارکس قابل معامله هستند شامل فلزات، شاخص‌های مطرح بورس جهانی، بیت کوین و اتریوم و سهام چندین شرکت بزرگ در دنیا می‌شود. دو حساب pro و pro cent در این کارگزاری به‌صورت اسلامی خدمات ارائه می‌کنند که به‌ جای بهره، کمیسیون دریافت می‌کنند؛ کمیسیون دریافتی در حدود همان بهره است و می‌توان گفت تفاوت زیادی میان این دو وجود ندارد.

کد خبر: ۱۸۲٬۹۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha