۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷
انواع روغن و اسانس از «پسته دامغان» تولید می‌شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

انواع روغن و اسانس از «پسته دامغان» تولید می‌شود

پسته مزیت اقتصادی استان سمنان

دامغان - بندرآبادی فرماندار دامغان به اقدامات صورت گرفته در زمینه فرآوری محصول پسته در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در حاشیه جشنواره ملی پسته دامغان، طرح تولید انواع روغن و اسانس ارائه شد.

مهدی بندرآبادی در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به برگزاری رویداد جشنواره ملی پسته ایران، دامغان در این شهرستان، تاکید کرد: این جشنواره دارای ثمرات و برکات خوبی بود که از جمله آنها می توان به بحث و تبادل نظر درباره رفع موانع سرمایه گذاری بر روی این محصول اشاره کرد.

وی با بیان اینکه محصول استراتژیک پسته دامغان، از جمله مزیت های اصلی استان است، افزود: از آنجا که فرآوری محصولات آنها را دارای ارزش افزوده می‌کند، در حاشیه جشنواره ملی پسته دامغان، طرح تولید انواع روغن و اسانس از این محصول، ارائه شد.

اظهار علاقمندی سرمایه‌گذاران

فرماندار دامغان با بیان اینکه سرمایه‌گذارانی که در این جشنواره حضور داشتند، اظهار علاقه کرده‌اند تا برای تولید انبوه و تجاری محصولات فرآوری های پسته در قالب تفاهم‌نامه‌هایی با مجموعه دانشگاهی شهرستان اقدام کنند، تاکید کرد: پیگیری این موضوع تا حصول نتیجه بر عهده فرمانداری خواهد بود.

بندرآبادی درباره اختتامیه جشنواره نهم با حضور وزیر جهاد و رئیس کمیسیون کشاورزی نیز، گفت: سرمایه‌گذاران و مدیران در این نشست حضور داشتند و توانستیم چالش ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه های مختلف به خصوص کشاورزی را با حضور وزیر جهاد کشاورزی به بحث بگذاریم.

وی افزود: در این همایش سرمایه گذاری همچنین مسائل و مشکلاتی که احصا شده با حضور وزیر جهاد کشاورزی مطرح و بهره‌برداران مسائل خود را بیان کردند تا بتوانیم شاهد ارتقای کیفی و کمی تولید محصول پسته در شهرستان دامغان باشیم.

کد خبر: ۱۸۲٬۸۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha