۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۴
«گرگان» هفتمین شهر گران مسکن در کشور| پویایی صنعت ساختمان با دستور نمی شود
در گفتگو با بازار بیان شد؛

«گرگان» هفتمین شهر گران مسکن در کشور| پویایی صنعت ساختمان با دستور نمی شود

گرگان- عامری، عضو انجمن انبوه سازان مسکن گلستان با اشاره به بی اثر بودن مکانیزم های دستوری و تکلیفی برای تحرک صنعت ساختمان، گفت: «گرگان» هفتمین شهر گران مسکن در کشور است.

حجت عامری در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با دستور العمل و بخشنامه تکلیفی و دستور نمی شود به بازار مسکن رونق داد؛ همان طور که هزینه ها و گرانی در سال های اخیر افزایش داشت باید درآمد و عایدی آحاد مردم متناسب با این گرانی افزایش یابد.

عضو انجمن انبوه سازان مسکن گلستان گفت: توان اقتصادی و سرمایه در گردش مردم برای خرید و یا ساخت مسکن به شدت افت کرده است؛ استطاعت مالی مردم به پایین ترین سطح رسیده و با سال های نه چندان دور قابل قیاس نیست.

وی ادامه داد: به دلیل افزایش قیمت مصالح، رشد دستمزد کارگران و هزینه های حمل و نقل، جهش بی سابقه در نرخ عوارض ساختمان، شاهد افزایش هفت تا ۱۰ برابری هزینه های تمام شده مسکن هستیم و به زبان ساده تر نیاز به سرمایه در گردش برای ساخت مسکن هفت تا ۱۰ برابر شده است.

عامری گفت: با وجود آنکه گرگان بیست و دومین شهر از نظر جمعیت در کشور است اما در زمره هفتمین شهر گران مسکن در کشور تلقی می شود.

عضو انجمن انبوه سازان مسکن گلستان عنوان کرد: بازگشت صنعت ساختمان به دوران اوج خود، نیازی به مداخلات دولتی و حکومتی در بازار مسکن ندارد؛ اگر تورم عمومی کشور مهار و درآمدحقوق بگیران متناسب با تورم شود، توان مالی مردم برای خرید مسکن افزایش و به راحتی رونق صنعت ساختمان محقق خواهد شد.

وی گفت: اگر دولت در پی ساخت یک میلیون واحد مسکونی در کشور است باید مباحثی همچون دغدغه های تامین زمین، مشکلات در پرداخت تسهیلات و وام بانکی و قیمت گذاری غیرکارشناسانه در طرح نهضت ملی مسکن را برطرف کند تا این نیاز جامعه برطرف شود.

کد خبر: ۱۸۲٬۸۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha