۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶
شیرین‌سازی ۱۸۵ میلیارد متر مکعب گاز در پارس جنوبی در یکسال اخیر| افت فشار جدی است
حسنوند در گفت‌وگو با بازار مطرح کرد؛

شیرین‌سازی ۱۸۵ میلیارد متر مکعب گاز در پارس جنوبی در یکسال اخیر| افت فشار جدی است

بوشهر- حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شیرین‌سازی ۱۸۵ میلیارد متر مکعب گاز در مجتمع پارس جنوبی در یکسال اخیر، نسبت به افت فشار گاز در این میدان هشدار داد.

فریدون حسنوند در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: پارس جنوبی از مناطق مهم در حوزه گاز است و بخش زیادی از سبد انرژی کشور را تامین می‌کند.

وی با هشدار در ارتباط با کاهش ذخائر گاز پارس جنوبی افزود: افت فشار و کاهش ذخایر گاز در پارس جنوبی از آسیب‌های جدی این میدان است که نیازمند راهکاری فوری و راه‌گشاست.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در پالایشگاه‌های پارس جنوبی تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰ میلیارد متر مکعب گاز استحصال و فرآورش شده است.

حسنوند از شیرین‌سازی ۱۸۵ میلیارد متر مکعب گاز در پارس جنوبی در یکسال اخیر خبر داد و گفت: در یکسال اخیر بالغ بر ۱۸۵ میلیارد متر مکعب گاز از مجتمع گاز پارس جنوبی برداشت و به شبکه سراسری ارسال شده است.

وی اضافه کرد: برای تقویت سکوهای دریایی پارس جنوبی و فشارافزایی نیازمند تلاش موثرتر وزارت نفت هستیم که امیدوارم به نتایج لازم برسیم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم حمایت از تولید و مجموعه‌های دانش بنیان یادآور شد: کمیسیون انرژی در راستای تحقق عملی شعار سال از تمام توان و ظرفیت موجود بهره می‌برد و امیدوارم در این مسیر به نتایج لازم برسیم.

کد خبر: ۱۸۲٬۸۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha