۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶
هشدار درباره از سرگیری حمل و نقل هوایی
ایکائو اعلام کرد

هشدار درباره از سرگیری حمل و نقل هوایی

سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری «ایکائو» درباره خطرات از سرگیری حمل و نقل هوایی به عنوان مثال خستگی خلبانان هشدار داد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، در شرایطی که شرکت‌های هواپیمایی خود را برای لغو محدودیت‌های پروازی آماده می‌کنند، سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری «ایکائو» چهارشنبه در مورد خطرات از سرگیری حمل و نقل هوایی به عنوان مثال خستگی خلبانان هشدار داد.

این آژانس سازمان ملل هشدار داد: «هر چند محدودیت‌های پرواز لغو می‌شوند، صنعت هوانوردی برای تسریع و از سرگیری فعالیت‌های خود مشکلاتی خواهد داشت. »

ایکائو به علاوه انتظار دارد که مقاصدی که همچنان کانون همه گیری بیماری کووید-۱۹ هستند نتوانند دیگر پذیرای اعضای خدمه برای استراحت بین پروازها باشند. در نتیجه این می‌تواند به الزاماتی در خصوص محدودیت‌های اجباری زمان پرواز و خستگی (خلبان‌ها و خدمه هواپیماها) منجر شود.

این هشدارها در کتابچه راهنمای ایکائو خطاب به مقامات مسئول حمل و نقل هوایی آمده است. این کتابچه حاوی توصیه‌هایی برای پیشگیری از خطرات مرتبط با حمل و نقل هوایی است.

همه گیری ویروس کرونا که قرنطینه مردم در بیشتر نقاط جهان و بسته شدن مرزها و فرودگاه‌ها را در پی داشت، ناوگان‌های هواپیماها را در کل جهان زمین گیر کرد.

این همه گیری همچنین مشکلاتی را که برای رعایت تدابیر حفظ فاصله اجتماعی در هواپیماها وجود دارد، نمایان کرد.
بسته شدن مراکز آموزش خلبان‌ها و مراکز پزشکی باعث مشکلات جدی برای آموزش گیرندگان و کنترل کنندگان هوایی شده است. اعطای گواهی‌های پزشکی، مجوزهای پرواز و دیگر اسناد اجباری نیز به گفته ایکائو به تعویق افتادند.

ایکائو از مقامات مسئول هواپیمایی کشور خواسته است درخواست‌های معافیت را مورد به مورد بررسی کنند.

ایکائو همچنین از این مقامات خواسته است خطرات برای امنیت پروازها و پیشنهادی کاستن از این خطرات اضافی را بررسی کنند. ۳۰ آوریل، ایکائو اعلام کرد همه گیری کووید-۱۹ می‌تواند تعداد مسافران را در آسمان امسال یک و نیم میلیارد نفر کاهش دهد.

بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی که در تنگنا قرار گرفتند و پیش بینی می‌کنند ماه‌ها یا شاید سال‌ها طول بکشد تا بتوانند خود را احیا کنند، از دولت‌ها درخواست کمک کرده اند.

کد خبر: ۱۸٬۲۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha