۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
عرضه محصولات سلامت‌محور با برند تات در فروشگاه‌های اتکا
رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی اعلام کرد

عرضه محصولات سلامت‌محور با برند تات در فروشگاه‌های اتکا

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی پیش‌بینی کرد تا پایان امسال محصولات سلامت‌محور با برند تات در کشور برای اطمینان مصرف کنندگان عرضه شود.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سید مجتبی خیام‌نکویی امروز در مراسم بزرگداشت روز جهانی غذا، کیفیت و استاندارد غذا را کلید توسعه کشورهای توسعه یافته خواند و گفت: زیرساخت‌های لازم برای تولید محصولات سالم و باکیفیت در کشور باید فراهم شود.

وی افزود: کیفیت محصولات کشاورزی نه تنها برای صادرات بلکه برای مصرف مردم کشورمان نیز باید ارتقا یابد و ما باید تحول بزرگی برای عرضه محصولات با کیفیت ایجاد کنیم.

خیام‌نکویی به جمعیت ۶ میلیون نفری نیروهای مسلح اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان اتکا متولی تامین غذای نیروهای مسلح است و قصد داریم با همکاری نزدیک و تفاهم‌نامه‌ای که با اتکا داریم برای عرضه محصولات با برند تات به عنوان پایلوت به این جامعه ورود پیدا کنیم.

وی پیش‌بینی کرد در فروشگاه‌های اتکا نخستین محصولات سلامت‌محور با برند تات عرضه و سپس به سایر فروشگاه‌ها تعمیم داده شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ایجاد یک سیستم یکپارچه سلامت محصولات کشاورزی، اجرای سیستم ردیابی محصولات از تولید تا مصرف، ایجاد سیستم رسمی تجزیه و تحلیل خطر برای ارتقای سلامت و تصویب قوانین برای سلامت محصولات و ارتقای آگاهی عمومی را از الزامات تحقق سیاست و برنامه‌ریزی ملی سلامت محصولات کشاورزی برشمرد.

وی با اشاره به شعار امسال روز جهانی غذا با عنوان "تولید بهتر، تغذیه بهتر، محیط زیست بهتر و یک زندگی بهتر" گفت: غذا یکی از مهمترین مسایل حاکمیتی کشورها است و با اتفاقاتی که در سطح جهان افتاده، اهمیت غذا مضاعف شده است.

خیام نکویی ادامه داد: ما چشم اندازی در حوزه سیاست های تولید محصولات کشاورزی داریم و در این راستا به دنبال حفاظت از انسان، حیوان، گیاه و محیط زیست هستیم.

وی گفت: برای تولید محصول سالم، بحث کیفیت کود و سموم و روش استفاده از آن مطرح است تا حداقل مخاطرات را در تولید و سلامت انسان ها داشته باشیم.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی افزود: سلامت محصولات کشاورزی فرادستگاهی است و به همکاری وزارت بهداشت، وزارت علوم، سازمان حفاظت محیط زیست و سایر دستگاه‌ها نیاز دارد.

وی در همین حال گفت: در مورد محصولات پروتئینی باید یک قدم جلوتر برویم و استانداردهای مواد پروتئینی را با کمک دانش و فناوری ارتقا دهیم.

خیام‌نکویی در همین حال تصریح کرد: در برخی محصولات وارداتی دستکاری شده ژنتیکی یا تراریخته نیز پیش‌بینی کرده‌ایم با انجام آزمایش‌های مختلف در سازمان تات از سلامت آن اطمینان حاصل کنیم تا مشکلی برای سلامت مردم نداشته باشند.

وی خواستار همکاری بیشتر با دانشگاه‌ها در زمینه سلامت محصولات شد و اعلام کرد: در سازمان تات به روی هیات‌های علمی دانشگاه‌ها باز است.

کد خبر: ۱۸۲٬۸۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha