۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
طرح جهش تولید دانش بنیان در ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای کهگیلویه وبویراحمد اجرا شد
رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد:

طرح جهش تولید دانش بنیان در ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای کهگیلویه وبویراحمد اجرا شد

یاسوج- رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح جهش تولید دانش بنیان در ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای استان اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، علی معتمدی پور ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: سطح زیر کشت آبی کهگیلویه و بویراحمد ۳۵ هزار هکتار و سطح زیر کشت دیم ۱۳۲ هزار هکتار است.

وی با بیان اینکه در این طرح، میزان تولید در واحد سطح افزایش می یابد، گفت: این طرح مراحل و روش های مختلفی همچون به زراعی دارد و در راستای اجرای طرح به کشاورزان آموزش داده می شوند.

معتمدی پور اظهار داشت: همچنین به کشاورزان کمک های بلاعوض داده می شود و بر اساس آمار، عملکرد سایر محصولات طرح نسبت به اراضی شاهد افزایش چشمگیری را نشان می دهد.

وی افزایش تولید محصولات زراعی و افزایش درآمد کشاورزان را از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: کهگیلویه و بویراحمد، ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است و با توجه به روش های دانش بنیان و نفوذ علم در تولید دیم، سال جدید با نگرش جدید در حوزه کشاورزی آغاز شده است.

معتمدی پور بیان داشت: اجرای این طرح ویژه به نام دانش بنیان جهش تولید در دیمزارهای استان در سال گذشته در ۳۰ هزار هکتار انجام شد و در سال جاری به دو برابر افزایش یافته است.

کد خبر: ۱۸۲٬۷۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha