۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
سهم قزوین از مالیات‌های دریافتی استان تنها ۲۱ درصد است
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین:

سهم قزوین از مالیات‌های دریافتی استان تنها ۲۱ درصد است

قزوین-مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین گفت: سال گذشته بیش از ۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان مالیات در استان دریافت شده است که از این میزان تنها ۲۱ درصد در قالب اعتبارات به استان اختصاص‌یافته است.

به گزارش خبرنگار بازار، فرزین بهنامی فر عصر پنجشنبه در دیدار با لطف‌الله سیاهکلی مرادی نماینده منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم که در محل این اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: درحالی‌که قزوین یک شهر صنعتی است و صنایع برجسته کشور در این استان فعالیت می‌کنند، اما همچنان مشکلات اعتباری دستگاه‌ها از مهم‌ترین دغدغه‌ها در استان قزوین است.

وی بیان کرد: سال گذشته بیش از ۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی از قزوین دریافت شده است اما در همین شرایط تنها ۴۰۲ میلیارد تومان اعتبارات به استان اختصاص‌یافته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین اظهار داشت: در حال حاضر ۷۰ دستگاه در قزوین در حال فعالیت هستند که قطعاً اعتبارات اختصاص‌یافته به استان پاسخگوی نیاز نیست.

بهنامی فر  تصریح کرد: امروزه منابع و اعتباراتی که به استان اختصاص داده می‌شود با مصارف و نیازهای ما همخوانی ندارد و این در حالی است که هرروز به این هزینه‌ها افزوده می‌شود اما نسبت رشد اعتبارات با هزینه‌ها همخوانی ندارد.

وی گفت: اصلاح ساختارها و نظام‌های بودجه‌بندی از مهم‌ترین نیازهای امروز کشور است و قطعاً این اصلاحات می‌تواند از تضییع حق برخی از استان‌ها نظیر قزوین جلوگیری کند.

۹۳ درصد درآمدهای استان از طریق مالیات تأمین می‌شود

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین ابراز داشت: در حال حاضر می‌توان گفت مالیات تنها منبع درآمدی جدی استان قزوین است و ۹۳ درصد درآمدهای استان از همین طریق تأمین می‌شود اما در این خصوص هم تلاش کردیم تا حقی از کسی ضایع نشود و با رسیدگی مناسب به شکایات و تخصیص دقیق مالیات عدالت مالیاتی را در استان اجرایی کردیم.

بهنامی فر خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته در استان قزوین در حوزه مالیات ۹۵۲ مورد شکایت اتفاق افتاد که با ۴۶۶ مورد آن موافقت شد و بیش از ۶ میلیارد تومان تعدیل در مالیات اختصاص‌یافته داشتیم.

وی افزود: تنها راه نجات استان قزوین اشتغال‌زایی و حمایت از بخش تولید است و قطعاً در این مسیر به حمایت و حضور سرمایه‌گذاران  داخلی و خارجی نیز نیاز داریم.

۸۰ میلیارد تومان اوراق تسویه در قزوین هزینه شده است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین گفت: یکی از روش‌های مدیریت هزینه‌ها در شرایط امروز کشور استفاده از اوراق تسویه است که طی چند سال گذشته تلاش شده است تا  با استفاده از این اوراق بخشی از کمبودهای اعتباری استان را جبران کنیم.

بهنامی فر بیان کرد: سال گذشته در قزوین بیش از ۸۰ میلیارد تومان اوراق تسویه هزینه شد که این روند طی سه سال گذشته  در استان شکل‌گرفته است و در تلاشیم تا آن را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: اسناد خزانه اسلامی در استان قزوین در این مدت به‌صورت ۱۰۰ درصد محقق شده است.

۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان قزوین انجام‌شده است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین بیان کرد: در حال حاضر ۵۴ طرح بزرگ سرمایه‌گذاری خارجی در استان قزوین اجرایی شده است که یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری برای اجرای این ۵۴ طرح در استان انجام‌شده است.

بهنامی فر افزود: سرمایه‌گذاران خارجی در استان قزوین از ۱۸ کشور جهان گرد هم آمده‌اند و خوشبختانه استان قزوین شرایط خوبی را برای سرمایه‌گذاران خارجی فراهم کرده است.

وی عنوان کرد: تنها در سال گذشته در استان قزوین ۵۸ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در ۷ طرح اشتغال‌زا اجرایی شده است که با این میزان سرمایه‌گذاری خارجی توانستیم رتبه سوم را در کشور کسب نماییم.

اطلس ویژه سرمایه‌گذاری در قزوین تدوین می‌شود

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین بیان کرد: تکمیل اطلس ویژه سرمایه‌گذاری در استان قزوین می‌تواند ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان را در حوزه اشتغال و تولید در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد.

بهنامی فر گفت: تهیه این اطلس می‌تواند همه قابلیت‌های ویژه استان را در سرمایه‌گذاری در یک بسته جمع‌آوری و به‌عنوان یک راهنمای سرمایه‌گذاری اثربخش برای استان مطرح شود.

وی تصریح کرد: در این مدت سامانه« یاور» نیز برای مشاوره کسب‌وکار در استان راه‌اندازی شده است

اتاق شیشه‌ای خدمت در پنجره واحد سرمایه‌گذاری

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین خاطرنشان کرد: سامانه پنجره واحد سرمایه‌گذاری به‌منظور ایجاد اتاق شیشه‌ای برای خدمت به سرمایه‌گذاران در استان ایجاد کرده است.

بهنامی فر عنوان کرد: این سامانه با رویکرد « مجوز محور» فعالیت می‌کند و تمامی استعلام‌های موردنیاز برای سرمایه‌گذاری از طریق این سامانه در اختیار افراد قرار می‌گیرد، همچنین امکان بررسی روند صدور مجوز وجود دارد.

وی گفت: تمامی استعلام‌ها از طریق همین سامانه و در یک بازه زمانی ۲۰ روزه انجام می‌شود و  از مراجعات مکرر سرمایه‌گذاران جلوگیری می‌کند.

کد خبر: ۱۸٬۲۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha