۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
حمایت ویژه از صنعت فرش دستبافت فیروزآباد| قالیبافان یکی پس از دیگری از چرخه تولید خارج می‌شوند
معاون استاندار فارس تاکید کرد؛

حمایت ویژه از صنعت فرش دستبافت فیروزآباد| قالیبافان یکی پس از دیگری از چرخه تولید خارج می‌شوند

شیراز- معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: صنعت فرش پتانسیل‌های بسیار بالایی در عرصه تولید، اشتغالزایی، ارزآوری و سرمایه گذاری دارد به همین دلیل نیازمند توجه ویژه است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، محمد فرخ زاده در ششمین جلسه پنجره واحد رفع موانع پروژه‌های گردشگری استانداری فارس از تسهیلگری برای رونق فرش دستباف فیروزآباد خبر داد و بیان کرد: فرش دستباف ایرانی در سراسر جهان به زیبایی و کیفیت شهرت دارد و در این میان فرشی که در استان فارس بافته می‌شود، جزو نفیس‌ترین فرش‌های ایرانی محسوب می‌شود.

رئیس کارگروه صنایع دستی و فرش فارس افزود: صنعت فرش پتانسیل‌های بسیار بالایی در عرصه تولید، اشتغالزایی، ارزآوری و سرمایه گذاری دارد لذا لازم است به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی حمایت ویژه از دست بافته‌های بی‌نظیر عشایری و شهری استان و بافندگان فرش دست‌باف را برای توسعه و رونق این بخش بسیار مهم قلمداد و اضافه کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا و افزایش شدید قیمت مواد اولیه، شرایط پیچیده‌ای برای تولید و صادرات فرش دستباف به وجود آمد که برای قالیبافان ادامه کار مقرون به صرفه نیست لذا متأسفانه یکی پس از دیگری از چرخه تولید خارج می‌شوند.

کد خبر: ۱۸۲٬۶۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha