۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۱
تحقق ۳۷ درصد بودجه کل شهرداری تهران در ۶ ماهه نخست سال
عضو شورای شهر تهران اعلام کرد

تحقق ۳۷ درصد بودجه کل شهرداری تهران در ۶ ماهه نخست سال

عضو شورای شهر تهران اعلام کرد: شهرداری توانسته است از ۵۰ هزار میلیارد تومان بودجه مصوب خود، بیش از ۱۸ هزار میلیارد تومان و ۳۷ درصد بودجه کل سال را محقق کند.

به گزارش بازار، ناصر امانی امروز یکشنبه در نود و نهمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به گزارش صورت حساب ۶ ماهه اول شهرداری پایتخت گفت: شهرداری تهران موفق شده است در ۶ ماهه اول سال ۱۵ هزار و ۳۶۳ میلیارد تومان درآمد داشته است و ۴۰ درصد کل بودجه را در بخش درآمد محقق کرده است.

وی گفت: شهرداری تهران ۲۳۷ میلیارد تومان و ۳ درصد اعتبار بخش واگذاری دارایی سرمایه‌ای را محقق کرده است همچنین در بخش منابع حاصل از واگذاری‌های مالی توانسته است ۳ هزار ۲۴۳ میلیارد تومان را وصول و نسبت به بودجه کل سال ۸۲ درصد را وصول کند.

امانی درباره میزان وصولی شهرداری تهران در ماه‌های اخیر اظهارداشت: شهرداری تهران در فروردین و اردیبهشت ۲ هزار و ۸۳ میلیارد تومان، در خرداد و تیر ۳ هزار و ۳۰۰، در مرداد ماه به ۵ هزار و ۷۷۰ میلیارد تومان و در شهریور ماه ۴ هزار و ۱۵۰ هزار میلیارد تومان میزان وصولی داشته است.

عضو شورای شهر تهران همچنین گفت: شهرداری در حوزه عوارض قطع اشجار باید ۱۵۰ میلیارد تومان درآمد کسب می‌کرد، اما این میزان افزایش یافته است و نباید این روند در شهرداری تهران افزایش یابد این درآمد حلال نیست و نباید وارد شهرداری شود.

وی با بیان اینکه در حوزه عوارض کسر پارکینگ نیز ۱۰۰ درصد بودجه محقق شد و نباید این اتفاق رخ دهد، افزود:: هنوز چرخ شهرداری تهران در حوزه درآمد غیر نقد از گل خارج نشده است و هنوز از تحقق ۱۳ درصدی بودجه خارج نشده ایم.

کد خبر: ۱۸۲٬۶۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha