۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
۵۸۱ هزار نفر در سیستان و بلوچستان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند
به صورت رایگان؛

۵۸۱ هزار نفر در سیستان و بلوچستان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند

زاهدان- شهرکی، مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان از کاهش هزینه‌های درمانی و توانمند سازی بیمه شدگان و پوشش ۵۸۱ هزار و ۱۷۴نفر از اقشار ضعیف استان به صورت رایگان خبر داد.

شهریار شهرکی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت : در راستای کاهش هزینه های درمانی و توانمند سازی بیمه شدگان تاکنون بیش از ۲میلیون ۳۶۲هزار و ۴۱۶ از جمعیت سیستان و بلوچستان به عضویت صندوق های کارکنان دولت، سایر اقشار، روستاییان عشایر در آمده اند.

مدیرکل بیمه سلامت سیستان بلوچستان، گفت: با هدف ایجاد زمینه ای برای بهره مندی اقشار ضعیف در سیستان و بلوچستان از خدمات بهداشتی و درمانی، ۵۸۱هزار و ۱۷۴نفر به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

شهرکی افزود: در استان ۷۴۵ مرکز درمانی با داشتن پزشکان عمومی، متخصصان، فوق متخصص، دندانپزشگان به بیمه شدگان این سازمان خدمات درمانی ارائه می کنند.

وی با اشاره به اینکه، ۲۸نوع بیماری صعب العلاج تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، تصریح کرد: ۵۱۰۰نفر از بیماران خاص شامل دیالیزی، هموفیلی، تالاسمی، پیوند کلیه، ms تحت... پوشش هستند که کلیه داروهای مصرفی بیماران به صورت رایگان ارایه می شود.

مدیرکل سازمان بیمه سلامت سیستان و بلوچستان، با بیان اینکه،صد درصد هزینه های درمانی در بیمارستانها رایگان است،گفت: با استقرار پزشکان خانواده در مراکز بهداشتی درمانی روستایی درسطح استان کلیه خدمات سطح یک در محل سکونت روستاییان به بیمه شدگان ارایه می شود.

شهرکی با اشاره به اینکه بیش از ۹۳ دفتر پیشخوان قرارداد همکاری با بیمه سلامت دارند، افزود: طی تفاهم نامه که با بهزیستی امضا شده تا خدمات توانبخشی به معلولان تحت پوشش بهزیستی در بخش های دولتی و خصوصی ارائه شود.

کد خبر: ۱۸۲٬۶۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha