۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۲
شرایط برای ورود پر قدرت دولت در بازار سرمایه فراهم است
دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران:

شرایط برای ورود پر قدرت دولت در بازار سرمایه فراهم است

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران گفت: سیاست گذار خود بازار سرمایه ریز ساختارهای و سیاست های کلان بازار سرمایه را اصلاح کند.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، سعید اسلامی بیدگلی، دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران، گفت: بازار سرمایه ایران با روی کار آمدن دولت جدید به طور مرتب دچار یک سری از ابهام‌های بسیار جدی شده که این موضوع موجب شده است تا ریسک سرمایه گذاری در بازار سرمایه افزایش یابد.

این کارشناس بازار سرمایه بیان داشت: از روز اولی که آقای رئیسی بر قدرت نشست، مسئله برجام مسئله جدی کل اقتصاد و به خصوص بازار سرمایه بود و در این فاصله تنش‌های بین المللی تا حد زیادی افزایش یافته بود.

اسلامی بیدگلی گفت: یکی از موارد پر واکنش بازار سرمایه، جنگ روسیه و اوکراین بود، که موجب شد تا پیچیدگی‌هایی در حوزه بازارهای کالایی در سطح جهانی به وجود بیاید، که شاهد سرریز شدن آن به بازار سرمایه کشورمان بوده‌ایم.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: این ابهامات در جهت منفی مسیر طی کرده است، به طوری که امروز نسبت به شش ماه گذشته امیدواری چندانی به حل مسئله برجام وجود ندارد و در محافل اقتصادی گفته می‌شود که امیدی به توافقی برجامی نیست و باید پرونده برجام را بسته شده در نظر گرفت و یا این که حداقل در کوتاه مدت هیچ چشم‌انداز روشنی در مورد برجام وجود ندارد.

اسلامی بیدگلی با اشاره به این که در حال حاضر بخشی از صنایع دارای مزیت های نسبی هستند، گفت: با این حال بنده پیش بینی سودآوری چشم گیر برای شرکت های بورسی ندارم، اما امیدوارم که دولت در این فاصله که آرامش نسبی در حوزه بازار سرمایه حاکم است، ریزساختارها را اصلاح کند تا بتواند به حل مسئله بازار سرمایه کمک کند.

این تحلیلگر بازارهای مالی تصریح کرد: در حوزه ریز ساختارها باید گفت که همیشه در کشور ما «اصلاح» با دو ایرادگیری کلیدی مواجه است، یا شرایط بازار آرام است و سیاست‌گذار می‌گوید به بازار سرمایه دست نزنید و یا شرایط بازار سرمایه بحرانی است و سیاست گذار می گوید الان وقت اصلاح نیست.

وی افزود: به نظر بنده حالا که شرایط بازار سهام به بهبود نسبی رسیده است، یک فرصت جدی وجود دارد که هم سیاست گذار سطح کلان اقتصادی برای مسائل تامین مالی خودش و هم سیاست گذار خود بازار سرمایه ریز ساختارهای بازار و سیاست های کلان بازار سرمایه را اصلاح کند.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان تاکید کرد: اصلاح ریز ساختارها وظیفه ما در در کانون نهادهای سرمایه گذاری نیز است و موضوعات اصلی دامنه نوسان و مسئله مهم و نهادی بازار گردان که در کشور با چالش جدی مواجه شده است و همچنین موضوع افزایش سهام شناور آزاد شرکت‌ها، افزایش مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری و نهادهای مالی و ... مواردی است که می تواند به توسعه بازار سرمایه کمک کند.

اسلامی بیدگلی در پایان تاکید کرد: تا زمانی که ابهامات بازار سرمایه مرتفع شود و تورم بخواهد اثر خود را بر قیمت ها اعمال کند، این فرصت در بازار سرمایه وجود دارد تا رشد خوبی را در بازار سرمایه داشته باشیم.

کد خبر: ۱۸۲٬۶۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha