۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
نقل و انتقال ارز در صادرات برای بازرگانان ایرانی مشکل است
مدیرعامل شرکت مزرعه مدرن ایرانیان:

نقل و انتقال ارز در صادرات برای بازرگانان ایرانی مشکل است

گرگان- مفیدیان، مدیرعامل شرکت مزرعه مدرن ایرانیان گفت: اکثر تجار و بازرگانان ایرانی برای وصول پول و نقل و انتقال ارزی در صادرات دچار مشکل می شوند.

سیدرسول مفیدیان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: صادرات مستقیم هر شرکت را ملزم به استقرار دفتر و نمایندگی و فروش در آن کشور می کند که به دلیل دشواری در شرایط اقتصادی تولید، برای همه شرکت ها این امر امکان پذیر نیست.

مدیرعامل شرکت مزرعه مدرن ایرانیان ادامه داد: در حال حاضر به صورت غیر مستقیم و از سوی تجار و بازرگانان دیگر تولیدات ما صادر می شود.

وی افزود: حدود ۱۰ سال است که کشورهای آسیای میانه مثل قزاقستان، ازبکستان، قرقیزستان و ترکمنستان هدف صادرات برای محصولات تولیدی ما هستند.

مفیدیان تصریح کرد: در سال های گذشته به صورت مستقیم با کشورهای قزاقستان و قرقیزستان کار می کردیم اما نتوانستیم قراردادی که برای ما امنیت کاری ایجاد کند داشته باشیم.

شرکت مزرعه مدرن ایرانیان که تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی را وارد و تولید می کند، گفت: برداشته شدن ارز ترجیحی و یکسان سازی ارز باعث شفافیت بیشتر می شود و برای اقتصاد ایران بهتر است.

وی با تاکید بر اینکه با تک نرخی بودن ارز عامل فساد از بین می رود، افزود: زمانی که ارز ترجیحی وجود داشت کار ما اکثرا با مشکل همراه بود.

مفیدیان تصریح کرد: امیدواریم برای بهتر شدن وضعیت تولید در بخش کشاورزی قوانین دست و پاگیر برداشته شود تا بتوانیم در شرایط بهتری تولید داشته باشیم.

کد خبر: ۱۸۲٬۶۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha