۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۳
ضرورت تدوین نقشه راه برای کمیسیون‌های مشترک اقتصادی
نماینده مردم خمین در مجلس مطرح کرد

ضرورت تدوین نقشه راه برای کمیسیون‌های مشترک اقتصادی

نماینده مردم خمین در مجلس گفت: برای تعامل هوشمند با کشورهای دنیا باید در همه ابعاد همکاری مشترک شکل بگیرد که حوزه اقتصادی یکی از این موارد محسوب می شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا نظری، در خصوص اهمیت برگزاری مستمر کمیسیون های مشترک اقتصادی، گفت: خوشبختانه سیاست خارجی کشورمان مبتنی بر دکترین ایجاد سیاست متوازن و پویا با همه کشورهای دنیا است.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع برای تعامل هوشمند با کشورهای دنیا باید در همه ابعاد همکاری مشترک شکل بگیرد که حوزه اقتصادی یکی از این موارد محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه امروزه تحکیم مراودات بین المللی بر پایه همکاری های قوی اقتصادی و سیاسی است، ادامه داد: بنابراین برگزاری مستمر کمیسیون‌های مشترک اقتصادی کشورمان با کشورهای هدف دارای اهمیت دوچندان است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه مسئولان دستگاه دیپلماسی کشورمان باید نقشه راه همکاری میان مدت و بلند مدت با کشورهای دنیا را تدوین کنند، افزود: امروزه مسائل گمرکی و تجاری متعددی وجود دارد که می توان از طریق فعال کردن کمیسیون های مشترک اقتصادی آنها را برطرف کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین به نظر می رسد با توجه به ظرفیت های کشورمان در حوزه اقتصادی، تدوین دستور جلسات هدفمند این کمیسیون ها باید به صورت ویژه در دستورکار وزارت امورخارجه قرار بگیرد.

کد خبر: ۱۸۲٬۵۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha