۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۳
قمیت تمام شده صادرات یک کانتینر مرکبات به روسیه ۳۰۰ میلیون تومان است
در گفتگو با بازار؛

قمیت تمام شده صادرات یک کانتینر مرکبات به روسیه ۳۰۰ میلیون تومان است

ساری شعبانی، رئیس اتحادیه باغداران مازندران گفت: قیمت تمام شده ارسال و صادرات یک کانتینر مرکبات به روسیه ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان است.

محمدرضا شعبانی در گفتگو با خبرنگار بازار میزان صادرات مرکبات استان در سال قبل را ۲۰۰ هزار تن ذکر و اظهار امیدواری کرد که این میزان در سال جاری به دو برابر افزایش یابد.

وی با عنوان این که باغداران نیازمند مشوق های حمایتی دولت و مسئولان هستند، افزود: امیدواریم میزان صادرات با رفع موانع فراروی به ۴۰۰ هزار تن در سال جاری رشد یابد.

وی ضعف در سیستم حمل و نقل را از جمله مشکلات ذکر کرد و با اشاره به این که در گذشته مشوق های یارانه ای برای حمل میوه ها و مشوق های صادراتی به بازرگانان داده می شد، ادامه داد: این مشوق ها به صورت حجمی و وزنی ارائه می شد.

وی با بیان این که اکنون مشوق ها در قالب ریالی انجام می شود، گفت: امروز اگر قرار است یک ماشین میوه به روسیه ارسال شود قیمت تمام شده آن حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان است و تقاضا داریم حمل ونقل ریلی و دریایی و کارگو در استان فعال شود.

شعبانی خواهان کاهش هزینه ها صادرات از طریق کارگو شد و گفت: بالا بودن هزینه کارگو صادرکنندگان را از صادرات عقب می اندازد از این رو کاهش هزینه های آن درخواست تاجران است تا بتوانیم روزانه قابل توجهی از کالاها را به بازارهای هدف صادر کنیم.

کد خبر: ۱۸۲٬۴۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha