۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
اصلاح فرآیند ارزیابی صادر کننده نمونه

اصلاح فرآیند ارزیابی صادر کننده نمونه

علایی طباطبایی، معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت از اصلاح فرآیند ارزیابی صادر کننده نمونه در سال‌های آینده خبر داد.

به گزارش بازار، معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت، روند صادراتی کشور در ۶ ماه نخست امسال را مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کرد این روند در ۶ ماه دوم امسال نیز ادامه پیدا کند.

پیچیدگی فن‌آوری، شاخص اصلی در انتخاب صادرکننده نمونه خواهد بود
سیداحمدرضا علائی طباطبایی سبد صادراتی ایران را در گذشته صادرات محصولات خام و مشتقات نفتی و معدنی معرفی کرد و گفت: رویکرد و سیاست سازمان توسعه تجارت عبور از خام فروشی و صادرات محصولات باارزش افزوده است. به همین علت با تدبیر وزیر صمت، شاخص پیچیدگی فن‌آوری، به‌عنوان یکی از شاخص‌های اصلی در انتخاب صادرکننده نمونه لحاظ شد.

معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت در خصوص تغییر سبد صادراتی از خام فروشی به صادرات محصولات با ارزش افزوده گفت: دنبال کشت فراسرزمینی محصولات کشاورزی آب‌بر هستیم تا بتوانیم با مدیریت منابع کشور، از این منابع در صادرات محصولات با ارزش افزوده بهره‌مند شویم.

علائی طباطبایی در ادامه با تاکید بر اینکه سبد صادراتی کشور باید به سمت صادرات محصولاتی برود که دیگر کشورها یا توان تولید آن را نداشته باشند و یا کمتر کشوری بتواند آن محصول را تولید کند، تاکید کرد: به همین منظور از سال آینده شاخص پیچیدگی فن‌آوری تاثیر بیشتری در انتخاب صادرکننده نمونه خواهد داشت.

معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت درباره دیگر شاخص‌های انتخاب صادرکننده نمونه سال گفت: از مهمترین این شاخص‌ها می‌توان به ارزش دلاری صادرات، افزایش صادرات، تنوع بازار صادراتی، عمق نفوذ در بازار صادراتی، ثبت برند در خارج و دارابودن شریک خارجی اشاره کرد.

علائی طباطبایی در خصوص نحوه ارزیابی صادرکنندگان نمونه نیز گفت: برنامه اصلی سازمان توسعه تجارت دائمی کردن فرایند ارزیابی صادرکننده نمونه خواهد بود؛ به‌طوری‌که برخلاف گذشته این روند تنها به مراسم روز ملی صادرات ختم نشود و شرکت‌های صادراتی در لحظه از وضعیت خود آگاه شوند.

کد خبر: ۱۸۲٬۴۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha